پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۷۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
انگار همین دیروز بود، تازه به دنیا آمده بود، همراه با ادای اولین کلماتش، تاتی تاتی می‌کرد، ولی چه زود بزرگ شد و اکنون باید برای ورود به اولین محیط اجتماعی آماده شود. کودکتان باید به مهدکودک و پیش‌دبستانی برود تا بتواند برای فردا، توانمند و با عزت‌نفس پرورش یابد.

شعار سال: ورود به مهدکودک و پیش‌دبستانی، فصل دیگری در زندگی کودکان است که برای آنان بسیار سخت و پرهیجان است. آنان باید از خانواده، به‌خصوص مادر جدا شوند و همین جدایی برای آنان شوک و نگرانی به همراه دارد و البته والدین نیز دچار این تردید هستند که «آیا کودک من آماده رفتن به مهدکودک یا پیش‌دبستانی هست یا خیر؟». برای گذر بدون اضطراب از خانه به مهدکودک و مراکز پیش‌دبستانی، باید به کودکان آموزش داد. نباید بدون مقدمه کودک را در محیطی ناآشنا رها کرد. بنابراین توصیه می‌شود: با کودکتان درباره مکان جدید و مزایای آن مانند پیداکردن دوست و هم‌بازی، مربیان مهربان، وسایل بازی و نقاشی ‌گفت‌وگو کنید. حداقل از یک ماه قبل، کودک را روزانه 30 دقیقه برای آشنایی با محیط مهد و مرکز پیش‌دبستانی ببرید؛ برای حضور در مهدکودک و مرکز پیش‌دبستانی مهارت‌های اولیه اجتماعی مانند همکاری و مشارکت در بازی با همسالان را از طریق شعر کودکانه و قصه‌گویی آموزش دهید؛ مهارت‌های خودمراقبتی مانند غذاخوردن، شستن دست‌ها، پوشیدن لباس ازجمله مواردی هستند که در انتقال آسان از خانه به مهدکودک اثرگذار بوده؛ با استفاده از بازی‌های نمایشی محیط مهدکودک را در خانه شبیه‌سازی کنید؛ از عروسک‌ها به‌عنوان هم‌بازی‌ها استفاده کنید و خودتان نیز نقش مربی را ایفا کنید. از نحوه برخورد، راهکارها و توانایی مربیان و مدیر مهد در ایجاد حس آرامش به کودک جویا شوید؛ کودک را یک‌دفعه و با یک خداحافظی سریع در مرکز پیش‌دبستانی رها نكنيد؛ برای رفع دلتنگی کودکان حتما عکستان را در کیفش بگذارید تا در صورت نیاز به آن نگاه کند. هر چقدر شما به‌عنوان والدین با تحقیق در مورد کیفیت مراکز پیش‌دبستانی، هیجانات و نگرانی خود را کنترل کنید، کودکتان نیز از آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 25 شهریور 97، شماره: 3245


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
س.ح75
ایکاش برمیگشتم به همون دوران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین