پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به شرایط سخت کشاورزان در نقاط مختلف استان گفت: بعضی از کشاورزان بدهی بانکی دارند که نزدیک است به زندان بروند.مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بعضی از کشاورزان بدهی بانکی دارند که نزدیک است به زندان بروند افزود: محصول خرما نیز خسارت زیادی داده و در مناطق شرق استان مانند ریگان که کشاورز هیچ شغل دیگری هم ندارد کشاورز بیچاره شده است.

شعار سالعباس سعیدی صبح امروز در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان و سرپرست استانداری کرمان با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، شورای عالی بانک‌ها و مدیران کل جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان که در اتاق بازرگانی صنایع معدن و کشاورزی کرمان برگزار شد اظهار داشت: حدود 31 درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق استان کشاورزی است که اقتصاد مردم را تامین می‌کند گفت: نزدیک 10 هزار میلیارد تومان کشاورزان پسته کار ما خسارت دیدند.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بعضی از کشاورزان بدهی بانکی دارند که نزدیک است به زندان بروند افزود: محصول خرما نیز خسارت زیادی داده و در مناطق شرق استان مانند ریگان که کشاورز هیچ شغل دیگری هم ندارد کشاورز بیچاره شده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی بر سایر محصولات نیز اثر گذاشته و حدود 18 هزار تن محصول گردو نیز در استان خسارت دیده است عنوان کرد: صنایع وابسته به بخش کشاورزی نیز دچار چالش شده است و محصولی وجود ندارد که بتوانند فرآوری کنند و کارخانه‌ها در حال تعطیل است.

سعیدی با اشاره به اینکه بحث امهال وام‌های کشاورزی باید جدی گرفته شود تصریح کرد: امروز چالش اصلی کشاورزان بدهی به بانک‌ها است.

وی با بیان اینکه نیازمند پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان هستیم و با وضعیتی که پیش آمده کشاورزان سال آینده نیز دچار مشکل هستند افزود: شرکت‌های بیمه‌ای باید 100 درصد خسارت کشاورزان در سال جاری را پرداخت کنند.

در این جلسه سیدیعقوب موسوی مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان اینکه تحریم‌ها اثر وحشتناکی در بخش کشاورزی گذاشته است اظهارداشت: قیمت‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در امهال وام‌ها در جنوب استان تاکنون بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد تومان خسارت کشاورزان است که باید وام آنها امهال شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 26شهریور 97، کدمطلب: 1830566، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین