پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۷۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
به گفته عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان شهرستان ری، ۷۶ درصد از ساختمان‌های شهرستان ری بتونی و ۲۴ درصد فلزی است و این مجموعه به‌دنبال برنامه‌ریزی برای توسعه ساخت‌و‌ساز با فناوری‌های نوین است.

شعار سال: رضا پورزلفی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان شهرستان ری، در نشست تخصصی ارزیابی و آسیب‌شناسی که به بررسی دستاوردهای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حوزه ارتقای کیفیت ساخت‌و‌ساز شهر تهران می‌پردازد با اعلام این خبر گفت: وزن ساختمان‌های سنتی برای هر مترمربع حدود ۷۰۰ تا هزار کیلوگرم است که با به کارگیری فناوری‌های نوین ساختمان‌سازی، این رقم به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم کاهش می‌یابد.

وی افزود: معتقدم چنانچه موانع و مشکلات بخش مسکن در شهرستان ری برطرف شود، این شهرستان ظرفیت بالایی به منظور توسعه در این بخش دارد.

در این نشست که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد فرهاد افشار، شهردار منطقه ۲۰ تهران نیز با تاکید بر توسعه گردشگری ری گفت: شهرری به دلیل وجود مراکز زیارتی و تفریحی، می‌تواند به‌عنوان یک محرک توسعه برای تهران عمل کند و برای تحقق این توسعه، نیاز به امنیت سرمایه‌گذاران است تا سرمایه‌های خود را به این منطقه انتقال دهند.

وی با اشاره به رسالت نظام مهندسی در توسعه شهری افزود: کنترل ساخت‌و‌ساز نیازمند رویه‌ای جدید بوده و لازم است تا هزینه نظارت مهندسی را نیز افزایش داد. در ادامه حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در انتخابات نظام مهندسی کشور مشارکت افراد مهندس در رشته‌های مختلفِ مرتبط بسیار کم است، گفت: هرچه از نظر علم و دانش پیشرفت کنیم بالطبع مسوولیت اجتماعی ما نیز بیشتر می‌شود. مسوولیت اجتماعی نیز نسبت به فرآیندهایی که متعلق به صنف، شهر و حتی کشورمان است وظیفه بیشتری بر گردنمان می‌گذارد، از این رو مشارکت افراد در گروه‌های صنفی و نهادهای مدنی یک ضرورت است. وی افزود: شاید در قانون ایراداتی وجود داشته باشد، اما سطح مشارکت در انتخابات سازمان نظام مهندسی قابل پذیرش و در شأن این صنف نیست.

در ادامه محسن علیجانی، نماینده مردم تهران، با اشاره به ضرورت ارزیابی و آسیب‌شناسی قانون نظام مهندسی گفت: مسکن علاوه بر فرهنگ، اقتصاد و صنعت بر حوزه‌های امنیتی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است که رعایت اصول آن در شهرسازی می‌تواند کیفیت، ایمنی، بهداشت و صرفه اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 26 شهریور 97، شماره: 3440953


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین