پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۲۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
دبیر سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به اینکه نوسانات ارزی مهم‌ترین چالش صنعت برق کشور در شرایط کنونی است، گفت: تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان صنعت برق با تغییر ناگهانی نرخ ارز بسیار دشوار است

شعارسال:دبیر سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به اینکه نوسانات ارزی مهم‌ترین چالش صنعت برق کشور در شرایط کنونی است، گفت: تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان صنعت برق با تغییر ناگهانی نرخ ارز بسیار دشوار است.

سپهر برزی‌مهر با بیان اینکه مطالبه بخش‌خصوصی صنعت برق از وزارت‌نیرو همچنان بلاتکلیف است، گفت: وزارت نیرو بیش از 15 هزار میلیارد تومان به فعالان و تولیدکنندگان صنعت برق کشور بدهکار است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد صنعت برق در ایران مشکلات متعددی دارد افزود: قیمت فروش برق در کشور با نرخ تولید آن همخوانی ندارد که وقوع این اتفاق ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان و نیروگاه‌های تولید برق کشور را رقم‌زده است.

برزی‌مهر تصریح کرد: عوارض پرداختی برق که از مردم دریافت می‌شود به‌حساب سازمان برنامه‌وبودجه واریز می‌شود درحالی‌که اگر این عوارض پرداختی به وزارت نیرو پرداخت شود آن‌وقت این وزارتخانه می‌تواند بخش عظیمی از مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان صنعت برق کشور را پرداخت کند.

دبیر سندیکای صنعت برق کشور تصریح کرد: واقعی کردن قیمت برق به معنی گران کردن نیست بلکه باید مشترکان پرمصرف برق در کشور برای مصرف بالاتر از حد، هزینه بیشتری را بپردازند.

برزی‌مهر اضافه کرد: مصرف برق خانگی نسبت به مصارف صنعتی در کشور بسیار کم‌تر است و میزان مصرف برق بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار بیشتر از میانگین مصرف برق در کشور است.

وی اضافه کرد: صنایعی همچون فولاد، پتروشیمی و خودروسازی مصرف برق بالایی دارند که باید برای کاهش مصرف آن‌ها چاره‌ای اندیشید.

برزی‌مهر واقعی کردن قیمت برق در کشور را برای مصرف بالاتر از حد معینی مهم دانست و افزود: میزان مصرف برق در صنایع مختلف باید مدیریت شود که وقوع این اتفاق تنها با واقعی کردن قیمت برق امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه نوسانات ارزی مهم‌ترین چالش صنعت برق کشور در شرایط کنونی است گفت: تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان صنعت برق با تغییر ناگهانی نرخ ارز بسیار دشوار است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار27شهریور 97، کدخبر: 444633 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا دولت برنامه ای برای این طلب ها داره؟ یا اینکه به امون خدا همه چی رو رها کرده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
همیه برای کنترل کردن چیزی تنها راهی ک به ذهنشون میرسه گرفتن ثوله تو همه زمینه ها برا اب هم همیچین چیزیو گفته بودن م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
فقط روز به روز این فشار داره بیشتر میشه و روی همه چی تاثیر میزاره
س.ق۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
شاید وصول شدن این طلبها بتونه فشارهای نوسانات ارزی رو کم کنه حداقل
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
باباین اوضاع تا چند وقت دیگه برق هم کلا قطع میشه عین قبل باید با فانوس زندگی کنیم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین