پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۵۷۶۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
مهرالله رخشانی‌مهر (رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور)گفت : هیچ مدرسه کانکسی در اول مهرماه ۹۷ در مناطق زلزله‌زده، حتی در ثلاث باباجانی که بیشترین تخریب را داشته، نخواهیم داشت.وی با تکذیب تاخیر در شروع سال تحصیلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: حتی اگر نتوانیم مدارس نوسازی شهری را تکمیل کنیم به هر نحوی که باشد، کلاس‌های درس را از اول مهر ماه برقرار می‌کنیم. هیچ مشکلی برای برقراری کلاس‌ها در کرمانشاه نداریم، و اگر لازم باشد اداره آموزش و پرورش استان را تخلیه می‌کنیم.

شعارسال: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیر مدارس کشور گفت: هیچ مدرسه کانکسی در اول مهرماه ۹۷ در مناطق زلزله‌زده، حتی در ثلاث باباجانی که بیشترین تخریب را داشته، نخواهیم داشت.

مهرالله رخشانی‌مهر (رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) با تکذیب تاخیر در شروع سال تحصیلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: حتی اگر نتوانیم مدارس نوسازی شهری را تکمیل کنیم به هر نحوی که باشد، کلاس‌های درس را از اول مهر ماه برقرار می‌کنیم. هیچ مشکلی برای برقراری کلاس‌ها در کرمانشاه نداریم، و اگر لازم باشد اداره آموزش و پرورش استان را تخلیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از این که زلزله اتفاق افتاد، حدود ۷۸ مدرسه ترک‌های جزئی و کلی برداشتند، ولی آوار نشدند و بلافاصله همکاران ما در اداره نوسازی مدارس با هر روشی از جمله بردن کانکس یا دو شیفته کردن برخی از مدارس سعی کردند، کلاس‌های درس را برگزار کنند و بعد از دو هفته ما هیچ کلاس برگزار نشده‌ای نداشتیم.

رئیس مدارس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در رابطه با مدارسی که در زمان زلزله تخریب شدند، اما آوار نشدند؛ جمع بندی‌ها نشان داد که این مدارس از قبل هم در لیست مدارس تخریبی بودند. با توجه به حضور خیرین و دیگر منابعی که از سازمان نوسازی در نظر گرفتیم به این نتیجه رسیدیم که این مدارس را تخریب کنیم و مدارس جایگزین بسازیم. بیش از ۲۰۰ مدرسه به جای ۷۸ مدرسه‌ای که تخریب شد، ساخته شد یا در دست اقدام است.

او با اشاره به مدارس زلزله‌زده در روستاها بیان کرد: مدارسی که در زلزله تخریب شده دو دسته هستند؛ دسته اول مدارسی هستند که در روستاها تخریب شدند و دسته دوم مدارس شهری هستند. مدارس روستایی طبیعتا متراژشان کمتر است و از میان ۴۳ مدرسه روستایی فقط ۳ یا ۴ مدرسه را نتوانستیم تکمیل کنیم، اما مدارس تخریب شده شهری ۲۵ مورد هستند که تصمیم گرفتیم، دوباره آنها را بسازیم. به دلیل طولانی بودن پروسه طراحی پروژه، محاسبه سازه‌ها، انتخاب پیمانکار و... این مدارس بعد از مرحله اسکلت و سقف اکنون در مرحله سفتکاری هستند.

رخشانی مهر ادامه داد: ۲۵ مدرسه شهری متراژ بالایی دارند و ۱۷ کلاسه و حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مربع هستند. زمان ساخت این مدارس بین یک سال تا ۱۸ ماه است و از واقعه زلزله کرمانشاه هنوز یک سال نگذشته، به همین دلیل این پروژه‌ها کامل نشده‌اند.

رئیس مدارس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هیچ مدرسه کانکسی در اول مهرماه ۹۷ در مناطق زلزله‌زده وجود نخواهد داشت، گفت: حتی در ثلاث باباجانی که بیشترین تخریب را داشته، هیچ مدرسه کانکسی نخواهیم داشت. حتی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرد که اداره آموزش وپرورش استان هم تخلیه و در اختیار مدارس قرار گیرد تا به کار خود ادامه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت و بازسازی مدارس چقدر هزینه برآورد شده است؟ گفت: در پروژه‌ مدرسه‌های کرمانشاه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان از منابع سازمان نوسازی هزینه کردیم، البته این مبلغ جدا از کمک‌های خیرین است.

دانلود فایل


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 30شهریور 97، کد خبر: 669357، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
ا.ف75
این خودش یه نوع موفقیت بزرگ در زمینه اموزش و پرورش به حساب میاد و کار دفاع رو از بطحایی به مراتب اسون تر میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
امیدوارم واقعا مشکلات آموزشی با وجود اونهمه کمک مردمی که در دست افراد مشخص هست بوجود نیاد چون فقط باعث خجالت اونها میشه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
خداروشکر:) خیلی از زلزله گذشته و باید زودتر از اینا سرو سامون بگیرن :/م.ق75
ناشناس
Romania
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
آفرین...خداروشکر بالاخره ما یه جا خوب عمل کردیم

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین