پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۷۴۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
شناخت امام حسین (ع) با مطالعه و تحقیق بهتر از هر رفتار و گفتاری است، شناخت است که مسئولیت می اورد نه دنبال این و آن بودن .
شعار سال : نکته -شناخت امام حسین (ع) با مطالعه و تحقیق بهتز از هر رفتار و گفتاری است، شناخت است که مسئولیت می اورد نه دنبال این و آن بودن.

** «... ﻭ ﻫﻤﮕﻲ ﺩﺭ ﭘﻴﺸﮕﺎﻩ ﺧﺪﺍ ﻇﺎﻫﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ؛ ﭘﺲ ضعفا ﺑﻪ ﻣﺴﺘﻜﺒﺮﺍﻥ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻣﺎ ﭘﻴﺮﻭِ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩﻳﻢ، ﺁﻳﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ؟
ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻳﻢ. اکنون ﭼﻪ بی تابی ﻛﻨﻴﻢ ﻭﭼﻪ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﻭﺭﺯﻳﻢ، ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﻴﭻ ﺭﺍﻩ ﮔﺮﻳﺰﻱ ﻧﻴﺴﺖ.»/ابراهیم-۱۲

**از وجود VIP در مراسم عزاداری محرم و تبختر و تکبر سازمان یافته و ساختاری تحت لوای اسلام و امامت٬ در فضای مجازی به درستی انتقاد شد و محکوم.

اما از یک زاویهٔ مهم دیگر نیز نباید غفلت شود٬ و آن هم حضور عده کثیری از مردم در آن مراسم است که به گمان نگارنده به اندازهٔ «ویژه نشینان» مقصرند.

** کسی که به بهانهٔ عزاداری امام حسین٬ دنبال هیئت ها و مراسم های «معتبر(!)» می گردد تا بعدا بگوید ما به مجلس فلان سلبریتی سیاسی رفتیم٬ پای فلان منبرِ برند نشستیم٬ به فلان مراسم که فلانی و فلانی می آیند و تلویزیون نشان می دهد می رویم و... حقش است که با او مثل نوکر خانه رفتار شود.

** آدمی که وقتی وارد چنین مجلسی شد و چنین صحنه ای از «تکبّر اموی» را دید و حتی اگر -مثل من- جرات فریاد و اعتراض نداشت٬ اقلا صحنه را ترک نکرد حقش است که با او مثل عوام کالانعام برخورد شود.

** ما خودمان هم مقصریم٬ و اگر ناراحت نمی شوید باید بگویم مقصر اصلی ماییم. چاپلوسی و موس موس کردن دنبال این مقام و آن صاحب زر و زور و #فالو کردن ایل و تبار او و قربان صدقه کسانی رفتن که عرض و ناموس احدی برایشان اهمیت ندارد٬ و مداحی و بادمجان دور قاب چینی به امید نیم نگاهی٬ که نمی شود٬ که اگر هم بشود محض اخذ است نه عطا... نتیجه ای جز این ندارد. به قول محمد کاظم کاظمی:

حق ما بوده ست پوسیدن و پامال شدن
در زبان بازیِ آتش دهنان لال شدن

حق ما بوده ست داغی به جبین خوردن ها
با همان ضربهٔ اول به زمین خوردن ها

ما همانیم که تیغی به تغاری دادیم
نقد یک عمر مشقت به قماری دادیم...

**حسین (ع) هشدار داد که اگر با  دست من بیعت نکنید باید با  پای ظالم بیعت کنید- که کردند. کسی که خودش آزادگی و کرامت انسانی اش را حفظ نمی کند حقش است که شخصیتش پایمال شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از فضای مجازی


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین