پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۷۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
خط بزرگ نمايي دولت پنهان و انداختن مشكلات گردن يك جريان موهوم داخلي به شدت از اتاق جنگ رواني دولت روحاني به سركردگي حسام الدين آشنا پيگيري مي شود.
شعار سال : خط بزرگنمايي دولت پنهان و انداختن مشكلات گردن يك جريان موهوم داخلي به شدت از اتاق جنگ رواني دولت روحاني به سركردگي حسام الدين آشنا پيگيري مي شود.


براي اينكه بفهميم ريشه واقعي مسائل امروز اقتصادي از كجا پا گرفته يك نمونه خيلي آشكار را بيان مي كنيم تا خوانندگان عزيز بدون تعصب قضاوت كنند؛

چند روز پيش جهانگيري در يك سخنراني گفت؛ مديران شركتهاي سودده دولتي بايد در اين شرايطي كه بورس داغ است، سهام زيرمجموعه هاي خود را وارد بورس كنند و به بخش خصوصي بفروشند تا هم خصوصي سازي رونق بگيرد و هم نقدينگي از بازار ارز وارد اين حوزه شود.

ما معتقديم آقاي جهانگيري ظاهرسازي مي كند و مثل [...] دروغ مي گويد! حالا چرا؟
فقط يك نمونه زير را در نظر بگيريد:

در طرح سهام عدالت قرار بود بسياري از بنگاه هاي اقتصادي بزرگ دولتي كه در بين آنها شركت هاي پتروشيمي هم وجود داشت، سهام شان بين مردم توزيع شود.

در اين طرح مقرر شد از زمان تخصيص اين سهام به مردم (حدود ٤٠ميليون نفر در مرحله اول و مابقي در مراحل بعد) تا حدود ١٠سال، اجازه خريد و فروش اين سهام وجود نداشته باشد تا در اين مدت، ارزش آن از سود سهام صاف شود و بعد از آن با آزاد شدن خريد و فروش (سال ٩٦)هر سرمايه داري كه ميتوانست در يك بازار رقابتي (مثل بورس يا حتي خارج از آن)، سهام بيشتري با قيمت بالاتري از مردم خريداري كند طبيعتا مدير آن بنگاه اقتصادي مي شد.

در اين روش هم مردم منتفع مي شدند و هم بسياري از بنگاه هاي دولتي به سالم ترين شكل ممكن به بخش خصوصي واقعي واگذار مي شد.

طبق زمان بندي، دولت مرظف بود تا سال ٩٦ خريد و فروش سهام عدالت را آزاد اعلام كند.

اما دولت روحاني نه تنها اين كار را نكرد بلكه شركتهاي پتروشيمي و بسياري از بنگاه هاي سود ده را از سبد سهام عدالت خارج كرد و در اختيار دولت قرار داد.

تصور كنيد اگر دولت روحاني به ملزومات طرح سهام عدالت پايبند بود و سال ٩٦ خريد و فروش آن را آزاد ميكرد چه مقدار نقدينگي سرگردان در اين بخش وارد بورس ميشد و تا چه اندازه ميتوانست ضرب بازار ارز و سكه و پرايد را بگيرد.

شايد برخي بگويند خريد سهام از سوي سرمايه داران به معناي تزريق نقدينگي از آنها به صاحبان سهام عدالت بود كه خود مي توانست عامل اغتشاش بازار باشد.

اين ادعا صد در صد بي پايه است زيرا مبالغ خردي مثل يارانه نقدي يا سهام عدالت هرگز وارد بازار ارز و سكه نمي شوند، بلكه به دل بازار ميروند و آنجا نزد فعالان واقعي بازار توليد و خدمات انباشته مي شوند كه اين خود بهترين وام به اين بخش هاي سالم اقتصادي است.

مي بينيد كه دولت روحاني تقصيرات سهوي يا عمدي بزرگي را مرتكب شده است اما دهان خودش و مسوولانش هر روز براي فرياد بر سر مردم و ساير نهادها باز ميشود و با طلبكاري يكبار فرهنگ پايين مردم را عامل مشكلات معرفي ميكند، يكبار دولت پنهان موهوم را مسئول مي داند و بار ديگر براي ساير نهادهاي حاكميتي و نظامي تعيين تكليف مي كند كه چنين باشند و چنان نباشند، تا آنجا كه بارزترين راهكارهاي ارائه شده از سوي دولت روحاني، شامل دستورالعمل براي قوه قضاييه يا حتي درخواست اختيار تعيين فرماندهان نظامي توسط رييس دولت بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از فضای مجازی


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
وقتی دولت اقای روحانی انقدر رقم های درشت درشت میتونن از سهام مردم استفاده کنند میگن یه سال دویسال دیگه هم صبر کنین مث اون ده سال

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین