پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۹۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بیشترین جمعیت حیات وحش کشور به خصوص آهو در استان اصفهان است.

شعارسال: سید رحمان دانیالی در این باره اظهار کرد: یک سوم جمعیت حیات وحش ایران در استان اصفهان قراردارد و بعد از آهو، بیشترین جمعیت را کل، بز، قوچ و میش تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: جمعیت حیات وحش استان اصفهان بالغ بر ۳۲ هزار راس انواع سم داران غالب شامل آهو، کل، بز، قوچ و میش، جبیر است.

وی با اشاره به توسعه مناطق حفاظت شده استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ درصد خاک این استان حفاظت شده است و این وسعت باید حداقل به ۱۷ درصد برسد که جز با همکاری و همدلی مسئولان، مردم و رسانه ها میسر نمی شود.

دانیالی با اشاره به معضلات و مشکلات محیط زیست استان گفت: آلودگی هوا ، تخریب گونه های گیاهی و جانوری، حقابه زیست محیطی، آتش سوزی های مراتع و بی توجهی به منابع انرژی از مهمترین معضلات محیط زیست این استان است که باید مرتفع شود.

وی تصریح کرد: کاهش این مشکلات و معضلات جز با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی میسر نیست چون فقط دولت به تنهایی وظیفه حفاظت از محیط زیست را ندارد و همه باید مشارکت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین با اشاره به توسعه گردشگری اکوتوریسم از طریق ظرفیت های مناطق حفاظت شده گفت: رسانه ها می توانند در این بخش با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی پیشگام باشند ودر توسعه فرهنگ محیط زیست اثرگذاری مشارکت بیشتری داشته باشند.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی و پناهگاه حیات وحش و دو پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده ، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین المللی است که با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین ، این مناطق مستعد به صورت یک زیست بوم طبیعی فعال به عنوان پشتوانه ای برای حفاظت از ذخایر طبیعی کشور هستند و هر گونه شکار دراین مناطق ممنوع است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صاحب نیوز، تاریخ انتشار: 31شهریور1397 ، کدخبر: 915046: www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
ا.ف75
اصفهان به طور کلی میتونه از چند لحاظ برای ایران استانی ثمر بخش واقع بشه! اما امیدوارم روز به روز رسیدگی هارو به این استان بیشتر کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
جچه جالب من اصلا اینو نمیدونستم امیدوارم حمایتهای لازم در حفظ حیات وحش به خوبی انجام بشه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین