پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
از اولین راهپیمایی دسته عزاداران حسینی حزب الله لبنان در عاشورای ۱۹۸۲ تا آخرین راهپیمایی که دیروز در بیروت برگزار شد

شعارسال:از اولین راهپیمایی دسته عزاداران حسینی حزب الله لبنان در عاشورای ۱۹۸۲ تا آخرین راهپیمایی که دیروز در بیروت برگزار شد.

با آغاز ماه محرم الحرام، ماه عزاداری برای سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش، شهرهای لبنان تدارک ویژه ای را برای ورود به این ماه در نظرمی گیرند. شیعیان لبنان با برپایی پرچم ها و پلاکاردهای مشکی به نشانه عزاداری برای امام حسین تدارکات برگزاری مراسم در مناطق مختلف را آماده می کنند. مسیرهای اصلی تردد شهروندان در شهرهای بزرگ بویژه بعلبک و بیروت و دیگر مناطق لبنانی مملو از پرچم های عزاداری سید و سالار شهیدان می شود.پرچم های سیاه بر سر در منازل و مغازه ها نیز آویخته می شود. بیشتر شیعیان لباس مشکی برتن می کنند و در مراسم و مجالس عزا که در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود، شرکت می کنند.مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین )ع)و یاران وفادارش در روز عاشورا، دهم ماه محرم ‌به اوج خود می‌رسد. اجتماعات بزرگی در مناطق ضاحیه و شهرهای جنوبی لبنان به مناسبت عاشورا و تاسوعای حسینی برپا می شود که با استقبال پرشور شیعیان همراه است. دسته های سینه زنی و زنجیر زنی از نقاط مختلف شهرهای جنوب لبنان به عزاداری می پردازند و زنان و مردان شبهای محرم با جمع شدن در مساجد به قرائت زیارت عاشورا و عزاداری می پردازند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار30شهریور 97، کد خبر: 895094، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین