پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
شرکت‌های آمریکایی، به خصوص شرکت‌هایی که در زمینه فناوری‌های اطلاعاتی فعالند، مدتی است که حرف اول را در اقتصاد جهان می‌زنند. این شرکت‌ها عملا شرکت‌های نفتی و ساختمانی را که قبلا در چنین موقعیتی بودند به عقب رانده‌اند.
شعار سال : دیگر نفت ارزشمندترین منبع دنیا نیست بلکه داده(data) مهمترین و ارزشمندترین منابع محسوب می‌شود.
از میان ۱۰۰ شرکت بزرگ که بیشترین ارزش را در بازارهای بورس دارند، ۱۰ تای اول آمریکایی هستند. سه شرکت اول این فهرست یعنی اپل، آلفابت (گوگل) و مایکروسافت. ارزش مهم جهان، یعنی فناوری ژنتیک و زیست فناوری و نانو فناوری البته وضع اروپا به خرابی عرصه اطلاعاتی و اینترنت نیست، ولی در این زمینه هم عقب‌ماندگی‌ها جدی است.
در مجموع از ۱۰۰ شرکتی که در جهان بیشترین ارزش سهام را دارند، ۵۴ شرکت آمریکایی، ۱۰ شرکت چینی و ۹ شرکت بریتانیایی هستند. سویس با ۴ شرکت (روشه، نستله و…) در میان این ۱۰۰ شرکت به لحاظ بالاترین ارزش سهام در مرتبه چهارم ایستاده است. مجموعا ۲۶ شرکت منشا اروپایی دارند و ۱۷ شرکت رگ و ریشه آسیایی.
آلمان که قدرت اصلی اقتصاد اروپاست، ارزشمندترین شرکتش یعنی بایر (شرکت دارویی و شیمیایی و سازنده آسپرین بایرمعروف) در میان ۱۰۰شرکت برتر جهان در مقام ۵۷ ایستاده است. ۵ شرکت دیگر آلمانی هم در میان این صد شرکت دیده می‌شوند: زیمنس، اس ای پی (فعال در زمینه نرم‌افزار و فناوری اطلاعاتی)، مرسدس بنز، آلیانس (بیمه) و… سه شرکت آمریکایی (اپل، گوگل و مایکروسافت) که در راس نشسته‌اند ارزش کل سهام‌شان از ۳۰ شرکت برتر آلمانی که سهام‌شان در بورس ارائه می‌شود، بیشتر است.
ارزش کل سهام صد شرکت با ارزش دنیا به ۱۴ هزار میلیارد دلار می‌رسد که از کل ارزش سالانه اقتصاد آلمان، فرانسه، هند، بریتانیا، کانادا و اندونزی بیشتر است.

5 شرکت بزرگ دنیا که سهام انها در بازار بورس مبادله می شود.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال اولین ها
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین