پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۲۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
استاد اقتصاد دانشگاه گفت: به‌احتمال‌ زیاد در بودجه سال ۹۸ قیمت هر بشکه نفت بیشتر از ۸۰ دلار تعیین نخواهد شد.جام‌ساز کسری بودجه دولت را مهم‌ترین چالش حوزه اقتصاد کلان ایران عنوان کرد و افزود: عدم ثبات ارزی و ساختارهای نامناسب اقتصادی موجب شده است که بودجه تعیین‌شده از سوی دولت هیچ موقع محقق نشود.

شعار سالمحمود جام‌ساز با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران موجب می‌شود تا کشورهایی همچون عربستان سعودی و روسیه سهم صادراتی ایران در بازارهای جهانی نفت را بگیرند، گفت: روسیه در دوران تحریم می‌خواهد نفت خام ایران را پایین‌تر از قیمت جهانی خریداری کند و پس‌ از آن طلای سیاه ایران را به قیمت مصوب اوپک در بازارهای جهانی عرضه کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: وابستگی بودجه ایران به نفت موجب شده است تا قیمت جهانی نفت برای بودجه‌بندی مهم باشد به‌طوری‌که دولت هرسال برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی قیمت نفت را متعادل در نظر می‌گیرد ولی در واقع قیمت تعیین‌شده در بودجه هیچ‌وقت محقق نمی‌شود که این موضوع برای اقتصاد ایران یک آسیب جدی است.

جام‌ساز کسری بودجه دولت را مهم‌ترین چالش حوزه اقتصاد کلان ایران عنوان کرد و افزود: عدم ثبات ارزی و ساختارهای نامناسب اقتصادی موجب شده است که بودجه تعیین‌شده از سوی دولت هیچ موقع محقق نشود.

وی اضافه کرد: تحریم‌های نفتی همواره در طول سال‌های گذشته اقتصاد ایران را مورد هجمه قرار داده است ولی هیچ‌گاه ایران مانند امروز شاهد تلاطم‌های ارزی و حتی محدودیت در فروش نفت نشده است.

استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به اینکه با اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران به‌طور قطع میزان صادرات طلای سیاه کشور کاهش خواهد داشت، گفت: عربستان سعودی و روسیه دو کشوری هستند که از تحریم نفتی ایران بیشترین سود را می‌برند.

جام‌ساز اضافه کرد: افزایش میزان کسری بودجه دولت در طول سال‌های گذشته باید از طریق ارائه راهکاری اساسی و ساختاری متوقف شود؛ به‌طوری‌که شاهد نزدیکی بودجه‌بندی دولت بر روی کاغذ با آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد، باشیم.

وی از تعیین میزان ۸۰ دلار برای هر بشکه نفت خام در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: به‌احتمال‌ زیاد در بودجه سال ۱۳۹۸ قیمت هر بشکه نفت بیشتر از ۸۰ دلار تعیین نخواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 1 مهر 97، کدمطلب: 312622، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ا.ف75
من 50 دلاری هم شنیدم! با این اوصاف هزینه ای که نیاره تا نفات رو استخراج کنیم هم در نمیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
تو این مدت تمام اقتصاددانامون به فکر افتادن و هرکی نظریی یا انتقادی داده ولی موندم چرا هیچ توجه ای بهشون نمیشه :/م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
کاش یک اتاق فکری برای اقتصاددان هامون بود تا از نظراتشون برای خروج از این بحرانها استفاده میشد.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
فک نکنم به این مقدار برسه با این اوضاعی که پیش اومده وامریکا نفت مارو تحریم کرده وکشور های مطیع از ترس اعلام کردن ازمون نفت نمیخرن این عدهایی که شما گفتین خیلی خوشبینا نه هست م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
چرا تو سیستم دولتی از اقتصاد دان های با درایت استفاده نمیکنن با این قیمت فکر نمیکنم خریداری کنن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین