پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
یکی از معضلات اصلی شهری در بندرعباس که موجب سردرگمی مردم شده کوچه های بی نام و نشانی است که می توان آن ها را در محله های حاشیه نشین به وفور مشاهده کرد.

شعارسال: شهرستان بندرعباس یکی از قدیمی ترین مناطق کشور با تاریخ و فرهنگی کهن به شمار می رود و این شهرستان ۶۰۰ هزار نفره یکی از مناطق پویا و در حال توسعه به شمار است که لقب پایتخت اقتصادی کشور را به دوش می کشد.

بندرعباس که در راستای ساحل امتداد پیدا کرد یکی از شهر های خطی کشور محسوب می شود که بافت مرکزی آن قدیمی و فرسوده شده و حاشیه شهر در حال رونق است.

با توجه به درآمد های این درگاه اقتصادی، بندرعباس از لحاظ مدیریت شهری و شهردادری آنچنان که باید رشد و پیشرفت نداشته است و ردم آن در بسیاری از موارد از نبود امکانات حداقلی رنج می برند.

یکی از معضلات اصلی شهری در بندرعباس که موجب سردرگمی مردم شده است کوچه های بی نام و نشانی است که دستگاه های ذیربط شهری حتی زحمت نصب یک تابلو را هم به خود نداده اند.

کوچه های بی نام و نشان را بیشتر می توان در محله های قدیمی شهر به خصوص محله های حاشیه نشین که از بابت بافت شهری فرسوده غیر استاندارد بوده، یافت.

عدم نامگذاری کوچ های در سطح شهر باعث ایجاد نارضایتی هایی در میان شهروندان شده که اصلی ترین مشکل را می توان در مسیر یابی صحیح دانست.

یکی مشکلات ساکنین کوچه های بی نام و نشان در دادن نشانی به تا کسی ها و میهمانان خود است که در نبود نام و نشانی مشخص باعث سردرگرمی شهروندان می شود.

عدم امکان خرید های اینترنتی و دریافت کالا های پستی به دلیل نبود آدرسی مشخص از دیگر مشکلات ساکنین این محله ها است.

عدم امکان دریافت کمک های اضطراری از سوی نهاد هایی همچون آتش نشانی و پلیس هم از دیگر دغدغه های ساکنین اینگونه محلات به شمار می رود.

اورژانس و پست اندر خم بن بست آدرس ها

نرگس پور محمدی، بانوی خانه دار بندرعباسی ، با اشاره به عدم نام گذاری برخی از کوچه ها در سطح شهر، اظهار کرد: بسیاری از کوچه ها به خصوص در محله های حاشیه نشین شهر تابلو نداشته و مسئولان شهری حتی زحمت نامگذاری آن ها را هم به خود نداده اند.

این بانوی هرمزگانی افزود: خانه بنده در محله نیایش و کوچه ۵۷ است که به دلیل عدم نام گذاری در آدرس دادن با مشکل روبه رو هستیم.

پور محمدی ادامه داد: علاوه بر کوچه هایی که هیچ نام و نشانی ندارند تابلوی مشخصات بسیاری از کوچه های دیگر به دلیل فرسودگی، تخریب و یا از بین رفته است.

وی با اشاره به مشکلات عدم نامگذاری این کوچه ها یادآور شد: اصلی ترین معضل ساکنین این مناطق در آدرس دادن ها است که به خصوص برای افراد نا آشنا به این محله باعث سردرگمی خواهد شد.

این بانوی هرمزگانی گفت: به دلیل نداشتن آدرسی مشخص تمام محموله های پستی را باید از خود اداره پست دریافت کنیم که باعث صرف هزینه و زمان بیشتر می شود.

پور محمدی اظهار کرد: در برخی از محلات دیگر همچون چهار راه دامایی کوچه ها دو نام متفاوت دارند و از هر سو، با یک نام تابلو گذاری شده است.

این بانوی بندرعباسی، با اشاره به تاریخ کهن بندرعباس، اظهار کرد: این شهر متمدن از فرهنگی غنی بهره می برد اما جز در محله های قدیمی در نامگذاری کوچه ها از اسم های مرتبط با فرهنگ بندرعباس استفاده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که نامگذاری کوچه ها یکی از ابتدایی ترین سطوح مدیریت شهری به شمار می رود از مسئولان مربوطه انتظار می رود با رفع این معضل از سردرگمی مردم جلوگیری به عمل آورند.

برخی از محلات تاکنون نامگذاری نشده اند

پرویز سالاری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به نحوه نامگذاری خیابان ها و کوچه ها، اظهار کرد: در شهر بندرعباس سعی شده که نامگذاری ها بر اساس اسامی بزرگان، شهیدان و افراد شاخص جامعه انجام شده است.

وی افزود: نامگذاری کوچه ها بر اساس نام گیاهان بومی و محلی استان از برنامه های است که در دستور کار شورای شهر قرار دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی با اشاره به نامتناسب بودن نام میادین با نمادها، تصریح کرد: برنامه ریزی و طراحی هایی برای متناسب سازی متناسب نبودن نمادهای برخی از میدان ها براساس اسم آن تدوین شده که در سال جاری نماد های جدید در این میادین اجرا خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه قبل از راه اندازی خیابان ها باید نام آن تعیین شود، گفت: دلیل دو اسم بودن برخی از محلات قدیمی شهر نام گذاری نشدن از سوی سازمان بوده که این امر مشکل ایجاد کرده لذا باید این نامگذاری ها را ترویج دهیم.

وی یادآور شد: برنامه ای از سوی شورای اسلامی شهر بندرعباس به شهردار ارائه شده که قبل از راه اندازی خیابان ها نام آن انتخاب شود.

رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: برخی از محلات که تاکنون نامگذاری نشده اند که به شهردارهای مناطق اعلام شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرهنگ کده، تاریخ انتشار: 1مهر1397 ، کدخبر: 61534: www.farhangkade.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
شهرداری نداره اونجا؟ چرا رسیدگی به این مردم بدبخت داره هر روز به زیر صفر میرسه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین