پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۴۷۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو معتقد است وقتی ظریف در جلسه شورای امنیت شرکت کند، به دلیل آنکه هم‌طراز با رئیس‌جمهور امریکا نیست، ترامپ می‌تواند به وی عتاب و خطاب کند و به ظریف بی‌احترامی کند.وی در تشریح برگزاری جلسات شورای امنیت تصریح کرد: هر یک از کشورهای عضو شورای امنیت به صورت دوره‌ای ریاست شورای امنیت را برعهده می‌‌گیرند.

شعار سال: سیدعلی خرم ، با اشاره به برگزاری نشست شورای امنیت به ریاست رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ترامپ در صحنه داخلی به صورت پی در پی و پشت سرهم شاهد شکست و نزدیک شدن به استیضاح است. او در صحنه جهانی با همه کشورها درافتاده و هیچ کسی از ترامپ دل خوشی ندارد.

ترامپ در یک سال و نیم گذشته با ناکامی‌های بسیاری روبه‌رو بوده است

وی ادامه داد: حتی در قضیه بهبود رابطه با کره شمالی برای کسب آبرو از نامه کیم جونگ ایل این استنتاج را کرد که کره شمالی در حال خلع سلاح اتمی است ولی در عمل هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است.

این کارشناس مسائل اروپا با بیان رئیس‌جمهور امریکا و تیم او در یک سال و نیم گذشته با ناکامی‌های بسیاری روبه‌رو بوده است، اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته در صحنه داخلی، ترامپ و تیم همراه او به دلیل پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ هم از سوی جمهوریخواهان و هم از سوی دموکرات‌ها به شدت تحت فشار قرار گرفته است و حتی مجلس نمایندگان امریکا که اکثریتش در اختیار جمهوریخواهان است، قانونی را وضع کرد مبنی بر آنکه کشورهایی که در انتخابات امریکا دخالت می‌کنند، مشمول تحریم می‌شود.

ترامپ دنبال نمایشی مانند شوی کره شمالی است

خرم افزود: ترامپ تحت این شرایط، به دنبال اجرای شو و نمایشی مانند شوی کره شمالی است تا از این طریق اندکی از مخالفت‌ها با خود را بکاهد و جلسه شورای امنیت سازمان ملل نیز از همین مقوله است.

وی در تشریح برگزاری جلسات شورای امنیت تصریح کرد: هر یک از کشورهای عضو شورای امنیت به صورت دوره‌ای ریاست شورای امنیت را برعهده می‌‌گیرند. در ماه جاری ایالات متحده ریاست شورای امنیت را برعهده می‌‌گیرد و از این نظر ترامپ گفته است که در یک جلسه خودم ریاست جلسه را برعهده می‌گیرم. منعی در این باره وجود ندارد ولی حضور رئیس‌جمهور درخصوص مسائل بسیار مهم و کلان جهانی است و به طور مثال، اوباما در دو جلسه شورای امنیت شرکت کرد.

آمریکا فکر می‌کرد ایران در جلسه شورای امنیت شرکت نمی‌کند

سفیر اسبق ایران در چین و لیبی با یادآوری اینکه برگزاری جلسه شورای امنیت با موضوع به پیشنهاد نیکی هیلی بود، خاطرنشان کرد: آنها فکر می‌کردند که با طرح موضوع ایران در جلسه شورای امنیت، ایران پس می‌زند و تنها به شعار دادن و محکوم کردن اکتفا می‌کند و در جلسه شرکت نمی‌کند و علیرغم آنکه عده‌ای هم در داخل به فکر سنگ‌اندازی بوده و می‌گفتند ایران نباید شرکت کند، ایران آماده شرکت در جلسه شورای امنیت و دفاع از خویش و محکوم کردن دولت امریکا است.

خرم با بیان اینکه پس از آنکه امریکایی‌ها متوجه شدند که ایران قصد دارد به صورت تمام قد در مقابل ایالات متحده بایستاد، تصمیم گرفتند تا مانع شرکت ایران در جلسه شورای امنیت شوند، ابراز داشت: از طرفی، در صورتی که نتانیاهو برای حضور در جلسه اعلام آمادگی کرده بود ولی از آنجایی که جلسه ارتباطی با اسرائیل نداشت، او هم نمی‌توانست در جلسه باشد و به همین خاطر برای آنکه نبودن وی را جبران کرده و مانع حضور ایران شوند، اعلام شد موضوع جلسه را به موضوع خلع سلاح و عدم اشاعه تغییر داده‌اند.

عدم حضور ایران پاس گل دادن به ترامپ در یک عرصه جهانی قلمداد می‌‌شود

وی در پاسخ به انتقاداتی که می‌گویند ایران نباید در جلسه شورای امنیت حاضر شود؟ بیان کرد: اگر کسی از شما به دادگاه شکایت بکند و ادعاهایی را علیه شما مطرح کند، شما به دادگاه می‌روید یا خیر؟ از نظر حقوقی، وقتی جلسه دادگاه تشکیل شود و شما به دادگاه نروید، دادگاه براساس ادله‌ای که طرف مقابل شما داده، شما را محکوم می‌کند. پس عقل سلیم می‌گوید شما به دادگاه بروید تا براساس ادعاهای ترامپ شما محکوم نشوید.

این استاد حقوق بین‌الملل اضافه کرد: ما نباید فکر کنیم که غیبت ایران موجب عدم مشروعیت نشست شورای امنیت می‌شود. شورای امنیت با حضور یا بی حضور ایران مشروعیت دارد و عدم حضور ایران می‌تواند فرار کردن از پاسخگویی و پاس گل دادن به ترامپ در یک عرصه جهانی قلمداد شود.

ترامپ به ظریف به دلیل عدم هم‌طرازی عتاب و خطاب می‌کند

خرم با تاکید بر اینکه حسن روحانی خود باید در این جلسه شرکت کند، یادآور شد: وقتی ظریف در جلسه شورای امنیت شرکت کند، به دلیل آنکه هم‌طراز با رئیس‌جمهور امریکا نیست، ترامپ می‌تواند به وی عتاب و خطاب کند و به ظریف بی‌احترامی کند اما وقتی رئیس‌جمهور شرکت کند، ترامپ به دلیل هم‌طراز بودن روحانی با وی مجبور به رعایت تشریفات دیپلماتیک و برخی اصول است.

وی ادامه داد: البته ظریف نیز می‌تواند در این جلسه شرکت کند و برخی از سوالات را وی پاسخ دهد. یادمان باشد که خوب حرف زدن و تسلط به زبان انگلیسی شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست و مهمتر از هر چیز، هم‌طرازی و هم‌شانی است.

روحانی در جلسه شورای امنیت حمله کند و تهاجمی سخن بگوید

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه در این جلسه نسبت به برجام، فعالیت‌های منطقه‌ای، توان موشکی، تروریسم و حقوق‌بشر و... سخن گفته می‌شود، عنوان کرد: نکته مهمی که روحانی در این جلسه و در سخنرانی سازمان ملل باید رعایت کند این است که سخنان وی باید اقناع‌کننده باشد. وی باید حمله کند و تهاجمی سخن بگوید و تاکید کند که تحریم‌های امریکا نه فقط حکومت بلکه مردم ایران را نشانه گرفته است و مانند وکلای فرانسوی و انگلیسی ایران در دادگاه لاهه سخن بگوید؛ نه آنکه برای تبلیغات و مصرف داخلی، سخنان شعاری بگوید چراکه با شعاری سخن گفتن ایران بازنده خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 تاریخ انتشار 3 مهر 97، کدمطلب: 147618، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
سیاست جالب و قابل و تاملی و ترامپ در پیش گرفته اونم دشمن سازی بیش از پیش ، امیدوارم فقط کار به جنگ جهانی سوم کشیده نشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
روحانی باید خودشو خیلی آماده کنه برای حملاتی که ممکنه بهش بشه و باید مثل ظریف قاطع حرف بزنه تا تحت تاثیر قرار بده.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
نمیشه ک سکوت کرد و چیزی نگف به این دلیل :/باید اماده هر چی باشن و از قبل به فکر باشن :/م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
واقعا انقلابی های ایران نباید میذاشتن روحانی بره نیویورک!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
فقط امیدواریم با روحیه تهاجمی و دعوا نره و بخواد که صلح اتفاق بیافته و دو طرف به ی نتیجه برسن
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
از چی دیگه باید بترسیم اونا هر کاری دلشون میخواست کردن ایران همیشه پایبند بود به حرفاش اونا ارزش نداشت نبرای حرف زدن نباید واهمه داشت م.ق714
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین