سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۵۱۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور گفت: به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها نامه دادیم که از 215 مرکز اسقاط خودرو نیمی از آنها به طور کامل تعطیل شده‌اند و اگر تغییری در روند موجود به وجود نیاید بقیه هم تا پایان سال تعطیل خواهند شد.
شعارسال: حسین گودرزی در خصوص آخرین وضعیت اسقاط خودروهای از رده خارج شده در کشور گفت: فعالیت این مراکز در سراسر کشور به حداقل رسیده است و آن مراکزی که هنوز در حال کار هستند تنها با 5 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور گفت: این در حالی‌است که همین 5 درصد نیز به فروش نمی‌رسد و الان 50 هزار خودروی اسقاط شده انباشت شده است.

گودرزی یادآور شد: تا پیش از این نیز فقط وارد کنندگان ملزم به خریداری گواهی اسقاط بودند و خودروسازان داخلی علی‌رغم تصریح قانون مصوب سال 86 که ملزم به اسقاط 30 درصد خودروهای فرسوده در برابر میزان تولیدات خود بودند این کار را انجام نمی دهند.

وی تصریح کرد: با شدت گرفتن آلودگی هوا در کشور دولت در سال 95 تصویب کرد که به ازای تولید هر خودرویی که مصرف بنزین آن بیش از 8 لیتر در 100 کیلومتر است باید یک خودرو اسقاط شود اما اولین حکم آقای شریعتمداری پس از رای اعتماد از مجلس درخواست لغو این مجوز بود که معاون اول نیز با آن موافقت کرد.

وی گفت: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شده میزان اسقاط خودروی فرسوده به حداقل رسیده است و فردا که دوباره آلودگی هوا تشدید شد آقایان به فکر از رده خارج کردن این خودروها می‌‌افتند در حالی‌که می شد علاج کار را قبل از واقعه انجام داد.

گودرزی افزود: تا پیش از این که واردات خودروی خارجی آزاد بود ما سالیانه 300 تا 450 هزار خودرو اسقاط می کردیم اما اکنون با وجود تعطیلی 50 درصد از مراکز اسقاط و بیکاری مستقیم 3 هزار نفر دیگر هیچ سازمان یا ارگانی درخواست اسقاط ندارد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر خودرو سازان داخلی سالیانه یک و نیم میلیون خودرو تولید کردند اما به ازای آنها حتی یک خودروی فرسوده را از مدار خارج نکردند که این چیزی جز افزایش ترافیک و آلودگی هوا برای مردم ندارد.

گودرزی گفت: قیمت مصوب هر گواهی اسقاط خودرو 2 میلیون و 500 هزار تومان است اما الان همکاران ما حتی حاضر هستند به قیمت یک میلیون هم بفروشند تا فقط حقوق کارگران تامین شود اما باز هم خریداری وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقتی بازار خودروی کشور انحصاری شد و واردات ممنوع، خودروساز داخلی دیگر نه کیفیت را بالا می برد و نه خود را ملزم به اجرای قانون می‌بیند.

وی تصریح کرد: به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها نامه دادیم که از 215 مرکز اسقاط خودرو نیمی از آنها به طور کامل تعطیل شده‌اند و اگر تغییری در روند موجود به وجود نیاید بقیه هم تا پایان سال تعطیل خواهند شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 3 مهر 1397 ، کدخبر: 669326 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
بازار خودرو از ارل انحصاری بوده و هست هیچکسم زورش نمیرسه والاسلام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
خسته نباشن دقیقا الان دارن چیکار میکنن:/من حس میکنم ی سریا از ایجاد نارضایتی ها سود میبرن و دوس ندارن وضع بهترشه :/م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
وقتی خودرو این همه قیمتش میره بالا خودروی اسقاطی حتی از ادبیات مردم و اقتصادی حذف میشه! چه برسه به درخواستش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
با وجود این افزایش قیمت خودرو باید هم تعطیل کنن کم کم همه چی تعطیل میشه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
وجود واردات تا یه سقفی به نفع ماست چون بازارو رقابتی میکنه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
فک کنم به اندازه کافی از این وضعیت سود کردن الان دیگه نیازی ندارن برای همین طرحش داره لغو میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین