پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
گلستان با جمعیتی کمتر از دو میلیون نفر تعداد زیادی بازمانده از تحصیل دارد؛ رقمی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. آماری تکان‌دهنده که مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان البته آن را بسیار زیاد ارزیابی می‌کند. اما در گلستان چه می‌گذرد که چنین پدیده‌ای از درونش سر بیرون می‌آورد؟

شعار سال: مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان در این باره می‌گوید: بازماندن از تحصیل در گلستان یک تراژدی اجتماعی است که هزینه‌ و خسارت‌های سنگین آن طی سال‌های آینده بر دوش استان آوار می‌شود. این موضوع ریشه در موضوعات مختلفی از جمله مسائل قومیتی، فرهنگی، مذهبی، محرومیت‌های چند شهرستان، مهاجرت گسترده به گلستان، حضور اتباع خارجی، کمبود فضاهای آموزشی و توزیع نامتوازن این فضاها در استان دارد.

عبدالرضا چراغعلی با بیان اینکه حل این بحران در گرو مشارکت بخش‌‌های گسترده‌ای از دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی و بدنه فعال اجتماعی است، می‌افزاید: شکل‌گیری گفت‌و‌گو میان این سه گروه می‌تواند منجر به دستیابی به برنامه‌ای در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای کنترل و جلوگیری از افزایش این آمار شود.
وی ادامه می‌دهد:‌ به نظر من الگویی که سازمان‌های مردم‌نهاد با کمک آموزش و پرورش و خیران با عنوان مدرسه مهربانی در گرگان اجرا کردند، الگوی موثری بوده است و بنابراین تصمیم داریم در 14 شهرستان استان با محوریت فرمانداران، آموزش ‌و ‌پرورش و کمک خیران این الگو را اجرا کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 1 مهر 97، شماره: 31452


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین