پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۲
در حالی پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی وعده پرداخت یکجای عیدی بازنشستگان را داده بود که در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان مدیریت و وزیر راه و شهرسازی مقرر شد طلب بازنشستگان با تامین اعتبار سازمان مدیریت توسط سازمان بازنشستگی در اسرع وقت پرداخت شود.

شعار سال: به گزارش خبرنگار اقتصادی، محسن پورسیدآقایی معاون وزی راه و شهرسازی در واکنش به اظهارات مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص عدم پرداخت عیدی بازنشستگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال 94 گفته بود: مشکلی که با آن روبه‌رو هستیم این است که تعداد بازنشستگان راه‌آهن 4 برابر شاغلان فعلی راه‌آهن است به طوری که هم‌اکنون 10هزار نفر شاغل در راه‌آهن و 42هزار نفر نیز بازنشسته رسمی کشوری داریم. با توجه به بقیه بازنشستگان قانون کار راه‌آهن، این شرکت مجموعا 56هزار نفر بازنشسته دارد.

وی با بیان این‌که رقم مورد نیاز پرداختی بازنشستگان برای حقوق بارنشستگی٬ حق اولاد و عایله‌مندی سالانه حدود 100 میلیارد تومان است از پرداخت یکجای عیدی بازنشستگان خبر داد و افزود: متأسفانه به دلیل کمبود درآمدهای راه‌آهن به واسطه ارائه تخفیف و عدم اخذ حق دسترسی، پرداخت عیدی کمی به تعویق افتاده است. دستور تخصیص پرداخت عیدی بازنشستگان از سازمان مدیریت صادر شده است ولی به دلیل خالی بودن خزانه در شب عید٬ پرداخت این وجوه با تأخیر مواجه شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: به محض وصول اعتبارات این وجوه به بازنشستگان راه‌آهن پرداخت خواهد شد.

پورسیدآقایی از ارائه پیشنهاد راه‌آهن به سازمان مدیریت برای حل مشکل تاخیر در پرداخت عیدی بازنشستگان خبر داد و گفت:‌ بر این اساس دولت از سال آینده اعتباراتی را در اختیار سازمان بازنشستگی قرار می‌دهد تا مانند سایر وزارتخانه‌ها عیدی، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان به‌صورت مستقیم به آن‌ها پرداخت شود.

این در حالی است که اخیرا جلسه‌ای در دفتر معاون رئیس جمهوری با حضور رئیس سازمان مدیریت و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که خروجی آن پرداخت عیدی بازنشستگان کشوری راه آهن از طریق سازمان بازنشستگی کل کشور بود.

بر این اساس اعتبار عیدی سال 94 بازنشستگان کشوری و مستمری بگیران شرکت راه آهن از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در اختیار سازمان بازنشستگی کل کشور قرار می گیرد و از طریق این سازمان در اسرع وقت پرداخت شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد تمام مزایای جانبی بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از جمله حق عایله مندی، حق اولاد و عیدی و ... از ابتدای سال 95 از طریق سازمان بازنشستگی کل کشور پرداخت شود.

به این ترتیب چشم بازنشستگان راه‌آهن به دست‌های رئیس سازمان مدیریت است تا شاید در دومین ماه سال طلب سال گذشته خود را دریافت کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 10 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 1061184: آدرس سایت: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین