پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
دو مجتمع بزرگ طراحی و تولید انبوه باتری های صنعتی و خودرویی پیشرفته نسل جدید و ۱۱ محصول جدید ذخیره سازی های پیشرفته نظامی با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان توسعه و منابع انرژی وزارت دفاع افتتاح و به بهره برداری رسید

شعارسال:دو مجتمع بزرگ طراحی و تولید انبوه باتری های صنعتی و خودرویی پیشرفته نسل جدید و ۱۱ محصول جدید ذخیره سازی های پیشرفته نظامی با حضور وزیر دفاع افتتاح شد.

دو مجتمع بزرگ طراحی و تولید انبوه باتری های صنعتی و خودرویی پیشرفته نسل جدید و ۱۱ محصول جدید ذخیره سازی های پیشرفته نظامی با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان توسعه و منابع انرژی وزارت دفاع افتتاح و به بهره برداری رسید.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و درود به روان پاک شهدای حادثه تروریستی اخیر و با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: افتتاح خطوط تولید باتری های نسل جدید پیشرفته صنعتی و نظامی مصداق بارزی از تحقق جهادی اقتصاد مقاومتی در رفع وابستگی به خارج از کشور و تکیه بر توان داخلی توسط فرزندان متعهد و متخصص صنعت دفاعی در مجموعه وزارت دفاع است.

وی ضمن بازدید از کلیه خطوط و تجهیزات در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع توان علمی و عملی کارشناسان این مجموعه را در رفع گلوگاه های علمی و فناورانه و مدیریت انقلابی ستود و مثبت ارزیابی کرد.

طرح صنعتی امام رضا(ع) در همین راستا به منظور خودکفائی و تأمین نیاز کشور به باتری های پیشرفته خودروئی و دستیابی به بازارهای صادراتی، طی ۲۴۰۰ سرفصل اصلی در مدت ۱۶ ماه در مساحت ۴۲۰۰۰ متر مربع اجراء و زمینه اشتغال مستقیم برای صدها نفر را فراهم کرده است.

طرح بشارت نیز جهت تولید باتری های صنعتی با مصارف حوزه های تکنولوژی و صنعتی در زیربنای ۶ هزار متر مربع و استفاده از آخرین فناوری های داخلی و بومی در مدت ۹ ماه زمینه اشتغال صدها نفر و خودکفایی در تولید باتری های سایز کوچک را فراهم کرده است.

در این مجتمع ضمن دستیابی به فن آوری های برتر در زمینه ساخت نسل جدید باتری، عملا توان تولید سالیانه بیش از ۶ میلیون دستگاه انواع باتری های خودرویی و ۱ میلیون دستگاه انواع باتری های سیلد کوچک ویژه مصارف نظامی، سیستم های مخابراتی و اطلاعاتی، حمل و نقل نظامی و UPS فراهم شده است.

طراحی، تولید و عرضه بالغ بر ۲۲ نوع محصول جدید، کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره وری مواد اولیه، ‌ برخورداری از پیشرفته ترین دانش فنی (پانچ) و حداکثر استفاده از ساخت داخل، شامل ۱۹۰ دستگاه و تجهیز اصلی برای نخستین بار در کشور از دیگر ویژگی های این مجتمع طراحی است.

بکارگیری نیروهای دانش بنیان، محققین دانشگاهی و بهره گیری از متخصصان داخلی صنعت کشور از بارزترین مصادیق اجرای طرح تحول و توسعه صنعت باتری کشور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع بوده است.








شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار5مهر 97، کد خبر: 4414327، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین