پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۹۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه با بیش از ۲۰۰سازمان ملی و شرکت بزرگ قرارداد علمی دارد تاکید کرد: سال گذشته با حضور وزیر علوم و وزیر نفت قرارداد همکاری دانشگاه با وزارت نفت پیرامون حوزه اکتشاف به امضا رسید و این به معنای گام نهادن دانشگاه در حل مشکلات کشور است.

شعار سال: دکتر محمدمهدی فاتح با تاکید بر اینکه به رشد قابل‌توجهی در تولید علم دست‌یافته‌ایم، گفت: مقالات آی. اس.آی طی سال ۲۰۱۷ به ۵۱۳ مقاله رسید که احتمال می‌دهیم تا پایان سال میلادی به ۷۰۰مقاله برسد که درواقع بالای دو مقاله برای هر هیات ‌علمی در این دانشگاه جای بسی تقدیر است.رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه شعار این دانشگاه حرکت به‌سوی کارآفرینی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق آمار کشوری ۲۵ درصد بیکاران را فارغ‌التحصیلان جامعه شامل می‌شود از این رو این دانشگاه با برگزاری ۱۸ کارگروه تخصصی و تشکیل اتاق‌های فکر و همایش‌های مختلف کوشید تا توانمندسازی دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهد.

فاتح در ادامه تصریح کرد: مرکز رشد دانشگاه با پارک علم و فناوری به‌صورت مشترک ایجاد و ۱۴ شرکت فناور در آن مستقر شد، اما دانشگاه از این رهگذر نمی‌تواند همه فارغ‌التحصیلان را مشغول به کار کند و این مهم اقتضا می‌کند تا نهادهای دیگر نیز به این قضیه ورود جدی‌تری داشته باشند.

وی افزود: منابع مالی دانشگاه از طریق دانشجویان شبانه، قراردادهای پژوهشی، اماکن در اختیار بخش خصوصی و سپرده‌های دانشگاه تامین می‌شود که به‌رغم تخصیص ۷۰ درصدی به‌جای ۱۰۰درصدی با رشد نسبی ۱۰ درصدی مواجه بودیم که چندان چشمگیر نیست، ولی با همه این تفاسیر این دانشگاه توانسته گلیم خود را از آب بیرون بکشد و بهترین خدمات را به شهر ارائه کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه در سال ۹۶ به همراه ۵۳ دانشگاه دیگر در جمع موثرترین‌های جهان قرار گرفت، افزود: یکی از اعضای هیات‌علمی این دانشگاه توانست عنوان دانشمند یک درصد برتر جهان را کسب کند که با توجه به بسترسازی‌های انجام‌شده افزایش حضور این چهره‌ها در مراکز معتبر دنیا دور از انتظار نخواهد بود. فاتح ضمن بیان اینکه در دانشگاه صنعتی شاهرود پنج طرح نیمه‌تمام شامل اجرای فاز دوم ورزشگاه آزادی، خوابگاه خواهران، پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی، دانشکده کشاورزی و دانشکده برق وجود دارد، اظهار کرد: تکمیل آنها نیازمند تامین اعتبارات لازم خواهد بود و با توجه به اینکه برخی از آنها از منابع سفر ریاست‌جمهوری برای تکمیل این طرح‌ها منظور شده است انتظار می‌رود با تخصیص آنها از سوی نهادهای ذی‌ربط بتوانیم گام موثرتری برای خدمت به پیشرفت کشور برداریم.

وی بیشترین دغدغه این دانشگاه را تامین خوابگاه مجهز برای دانشجویان دانست و گفت: اکنون ۲۷۷۶ دانشجو در خوابگاه‌های ملکی و ۱۱۴۶ نفر در خوابگاه‌های خودگردان اسکان داده شده‌اند که با اضافه شدن خوابگاه عظیما به این مجموعه درمجموع یک‌هزار تخت خوابگاهی برای دانشجویان اضافه‌شده است.وی سرمایه‌گذاری حوزه آموزش عالی را راهی برای حل معضلات کشور دانست و گفت: خوشبختانه تعداد دانشجویان این دانشگاه نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد رشد داشته است.

فاتح با بیان اینکه در شرایطی که برخی دانشگاه‌های کشور با عدم استقبال دانشجویان مواجه هستند، ولی این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید ۱۰درصد رشد داشت، اظهار کرد: در مقطع کارشناسی ۱۱۷۳ دانشجو تاکنون ثبت‌نام کردند و با توجه پایان یافتن ثبت نامی‌ها در مقطع ارشد و دکترا به ترتیب ۷۶۰ و ۱۰۷دانشجو وارد این دانشگاه شدند. وی با بیان اینکه در دانشگاه صنعتی شاهرود نسبت کارمند به هیات‌علمی ۸۱/ ۰درصد است، افزود: در این دانشگاه نسبت سرانه دانشجو به استاد ۲۶ به یک و سرانه مقاله علمی پژوهشی ۶/ ۲ درصد گزارش شد که این آمارها نشان می‌دهد نسبت به برنامه‌های مصوب جلوتر هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه با ماموریت توسعه، آموزش، پژوهش و فناوری در حال فعالیت است، گفت: این رویه دانشگاه برای حفظ استقلال خود به شمار می‌رود، زیرا دارای هیات‌امنای مستقل، هیات ممیزه و هیات جذب مستقل است و این دانشگاه به‌صورت مستقل اداره می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 3 مهر 97، شماره: 3443879


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین