پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری (افتا) نسبت به گسترش جاسوس افزار «پگاسوس» در ۴۵ کشور هشدار داد و اعلام کرد: این بدافزار ازسوی رژیم صهیونیستی توسعه یافته است.

شعار سال: براساس تحقیقات تازه‌ای که آزمایشگاه Citizen منتشر کرده، نرم‌افزار جاسوسی موبایل پگاسوس (Pegasus) طی دو سال گذشته در ۴۵ کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است. نرم‌افزار Pegasus یک بدافزار نظارتی است که ازسوی گروه NSO وابسته به رژیم صهیونیستی توسعه داده شده و می‌تواند دستگاه‌های اندروید و آی‌فون (ios) را آلوده کند. این نرم‌افزار جاسوسی به‌صورت اختصاصی به دولت‌ها و آژانس‌های امنیتی فروخته می‌شود. در آگوست گذشته آزمایشگاه Citizen شواهد و مدارکی از حمله به ۱۷۵ هدف در جهان منتشر کرده است که از نرم‌افزار جاسوسی NSO استفاده شده است. در گزارش‌های منتشر شده از سازمان عفو بین‌الملل تایید شده است که فعالان حقوق‌بشر مورد هدف نرم‌افزار جاسوسی قرار گرفته‌اند و موارد گزارش شده مربوط به کشورهای پاناما، امارات متحده عربی، مکزیک و عربستان سعودی است.

اخیرا گزارشی ازسوی آزمایشگاه Citizen منتشر شده که نشان می‌دهد میزان آلودگی‌های Pegasus بیش از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد. در بازه زمانی بین آگوست ۲۰۱۶ و آگوست ۲۰۱۸، پژوهشگران بررسی‌هایی را روی سرورهای نرم‌افزار جاسوسی Pegasus با تکنیک جدید Athena، انجام داده‌اند. در بررسی‌های انجام شده، ۱۰۹۱ آدرس IP و ۱۰۱۴ اسم دامنه تشخیص داده شد که با سرور‌های Pegasus مرتبط بوده‌اند. کارشناسان مکان آلودگی‌ها را از روی اطلاعات موقعیت جغرافیایی سرورهای DNS به‌دست آورده‌اند اما به دلیل استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای وVPN ها، ممکن است این موقعیت‌ها دقیق نباشد. این آلودگی در بیش از ۴۵ کشور وجود داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 4 مهر 97، شماره: 3444293



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین