پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
شرکت گوگل در یک دردسر بزرگ قرار گرفته است. چرا که وزارت دفاع بلژیک قصد دارد شکایتی بزرگ و جنجالی علیه این شرکت به جریان بیندازد.درواقع وزارت دفاع بلژیک معتقد است گوگل آنطور که باید و شاید به حفاظت از اطلاعات دولتی نمی پردازد. بر همین اساس است که وزارت دفاع بلژیک قصد دارد طرح شکایتی علیه شرکت گوگل مطرح کرده و از این شرکت توضیح بخواهد که تصاویر ماهواره ای مرتبط با سایت های نظامی این کشور را نشان می دهد.

شعار سال: وزارت دفاع بلژیک مدعی شده که شرکت گوگل به شکلی عامدانه تمامی سایت های نظامی کشور بلژیک را افشا کرده است.

درواقع وزارت دفاع بلژیک معتقد است گوگل آنطور که باید و شاید به حفاظت از اطلاعات دولتی نمی پردازد. بر همین اساس است که وزارت دفاع بلژیک قصد دارد طرح شکایتی علیه شرکت گوگل مطرح کرده و از این شرکت توضیح بخواهد که تصاویر ماهواره ای مرتبط با سایت های نظامی این کشور را نشان می دهد.

در متن بیانیه وزارت دفاع بلژیک آمده است که گوگل اطلاعات مهمی مانند اطلاعات پایگاه های هوایی و نیروگاه های هسته ای این کشور را در دسترس عموم قرار داده، این در حالی است که پیش از این، وزارت دفاع درخواستی را مبنی بر حذف این اطلاعات به مدیران گوگل ارسال کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل طی هفته اخیر حداقل 20 درخواست مشابه از سوی کشورهای مختلف دریافت کرده است.بر همین اساس حتی می توان متصور بود تعداد شکایت ها افزایش پیدا کند.

اما در سوی دیگر ماجرا، مایکل سالیتس، سخنگوی گوگل در بلژیک می گوید: "شرم آور است که وزارت دفاع بلژیک تصمیم گرفته این شکایت را مطرح کند. ما بیش از دو سال از نزدیک با آنها کار کرده ایم و تغییراتی که در نقشه ها اعمال کرده ایم تحت قانون بلژیک انجام شده است."

این شرکت خاطر نشان کرد که« Google Earth» از تصویر های شخص ثالث ساکن بلژیک استفاده کرده و جزئیات تماس از صاحبان تصاویر را به وزارتخانه اراسل کرده است.

وزارت دفاع بلژیک از گوگل شکایت می کند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک تاریخ انتشار 7مهر 97، کدمطلب: 837983، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین