پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران گفت: بر اساس نوسانات ارز و تغییرات اقتصادی قیمت ارائه خدمات و تجهیزات بینایی از جمله عینک و لنزهای تماسی و برقی چشم را افزایش پیدا کرد . به علت حیاتی بودن خدمات بینایی برای کودکان و نوزادان باید اقلامی مانند فرم عینک ، عدسی تماسی و غیره جزو تجهیزات پزشکی در سامانه نیما قلمداد شود.

شعارسال: عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری ایران گفت: نوسانات ارز قیمت ارائه خدمات و تجهیزات بینایی از جمله عینک و لنزهای تماسی و برقی چشم را افزایش داد.

 ‌علی سیفی روز جمعه در آستانه روز جهانی نابینایی در نشستی با خبرنگاران افزود: بر اساس نوسانات ارز و تغییرات اقتصادی، حیاتی بودن خدمات بینایی برای کودکان و نوزادان ضروری است و باید اقلامی مانند فرم عینک ، عدسی تماسی و غیره جزو تجهیزات پزشکی در سامانه نیما قلمداد شود.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال فرم عینک که در گذشته 100هزار تومان بود اکنون با دو برابر افزایش به 200 هزار تومان رسیده است.

سیفی ادامه داد: امسال طرح سنجش برای نوآموزان اول ابتدایی انجام شد اما بسیاری از والدین برای گرفتن عینک برای چشم فرزندشان به دلیل شرایط اقتصادی سرباز زدند یا عینک دست دوم استفاده کردند‌.

وی تصریح کرد لازم است وزارت بهداشت تسهیلاتی را برای ارائه خدمات بینایی با شرایط مناسب در نظر بگیرد.

شهرزاد نکونام اپتومتریست نیز در این نشست گفت: برخی از بیمه های تکمیلی و پایه خدمات عینک را تحت پوشش قرار می دهند اما با توجه به اینکه بینایی کودکان بسیار اهمیت دارد لازم است خدمات دیگر مانند پت تنبلی چشم نیز جزو بیمه قرار گیرد.

وی افزود: پت های تنبلی چشم که وارداتی هستند گران بوده و برخی خانواده ها به دلیل ناتوانی در خرید آن از دستمال کاغذی استفاده می کنند که از لحاظ بهداشت روانی و فردی مناسب نیست .

نکونام تصریح کرد: کودکان زیر 10 سال که دچار تنبلی چشم هستند صد در صد به پت نیاز دارند . وی با بیان این که جامعه اپتومتری خدمات رایگان به افراد مستضعف ارائه می دهد، اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه تیمی از سوی جامعه اپتومتری تشکیل شد و به نیازمندان به صورت رایگان عینک توزیع کرد.

وی خاطرنشان کرد: اپتومتریست ها همچنین در قالب اردوهای جهادی بصورت افتخاری در مناطق محروم خدمات ارائه می دهند.

همچنین علیرضا جعفری دبیر انجمن علمی اپتومتری ایران در این نشست گفت: اپتومتری یک تخصص است که دارای تحصیلات علمی است و نباید زیر نظر چشم پزشک فعالیت کند.

وی افزود: لازم است در نظام ارجاع جایگاه اپتومتریست نیز تعریف شود زیرا آنها در همه جای دنیا مراقبان اولیه بینایی هستند.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر 2800 اپتومتریست در کشور وجود دارند و خدمات بینایی ارائه می دهند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 6مهر 1397 ، کدخبر:83047168،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین