پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷
عضو شورای اسلامی کلانشهر اصفهان در خصوص حصارکشی سی‌وسه پل گفت: سوال من از متولیان حصارکشی سی‌وسه پل این است که آیا در ایمن‌سازی سی‌وسه پل روش‌های منطقی و کارآمدتر و متناسب با استانداردهای جهانی در دسترس نبود که شاهد وضعیت فعلی این پل نباشیم؟

شعارسال: عضو شورای اسلامی کلانشهر اصفهان در خصوص حصارکشی سی‌وسه پل گفت: سوال من از متولیان حصارکشی سی‌وسه پل این است که آیا در ایمن‌سازی سی‌وسه پل روش‌های منطقی و کارآمدتر و متناسب با استانداردهای جهانی در دسترس نبود که شاهد وضعیت فعلی این پل نباشیم؟

فریده روشن، صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حصارکشی سی‌وسه پل اظهار کرد: این پل نمادی از هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی اصفهان و برگی از شناسنامه ایران است. این پل تاریخی 400 ساله است و کارکردی چند وجهی دارد.

وی ادامه داد: اگرچه خشکی زاینده رود زخمی ناعادلانه بر پیکر این پل است که به دلیل توسعه نامتوازن و اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد همچون احداث قطار شهری با تیغ بی تدبیری، آن را آزرده کرده‌ایم. امروز ایمن‌سازی و مناسب‌سازی بناهای تاریخی، بخشی از اقدامات حفاظتی و بهسازی این بناها است که موجب ماندگاری و پویایی این بناها خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اما اگر در انجام این فرایند به پیشینه و طول عمر بنا و ویژگی‌های آن توجه نشود، هویت و فرهنگ شهر و شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روشن گفت: سوال من از متولیان حصارکشی سی‌وسه پل این است که آیا در ایمن‌سازی سی‌وسه پل روش‌های منطقی و کارآمدتر و متناسب با استانداردهای جهانی در دسترس نبود که شاهد وضعیت فعلی این پل نباشیم؟

وی ادامه داد: مدیران محترم میراث فرهنگی در این خصوص می‌گویند این اقدامات با نظر کارشناسان و شورای فنی میراث فرهنگی در دست انجام است و بر حفظ هویت و اصالت بنا تاکید می‌شود تا منظر بصری آن از بین نرود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اصفهان تصریح کرد: اما باید دید هرکدام از ما با حس تعلق و خاطراتی که نسبت به این پل داریم، تغییراتی را که ادعا شده فضای بصری پل را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد چگونه می‌بینیم. بنابرین خواهش دارم مسئولان مربوط صدای سمن‌های مرتبط را بشنوند.

گاهی رها کردن برخی مسائل بهتر است

همچنین شیرین طغیانی در این جلسه گفت: امروز، روز جهانی نانشنوایان است که ضمن تبریک به همه این عزیزان تاکید می‌کنم توجه به این عزیزان باید در دستور کار همه از جمله مدیریت شهری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگرچه سال‌ها است به دنبال ایجاد مدیریت واحد شهری هستیم اما هنوز در خم یک کوچه مانده‌ایم. به نظر می‌رسد در مدیریت واحد شهرداری توفیق چندانی نداشته‌ایم. عدم توافق مجموعه شهرداری گاهی در خصوص یک موضوع چنان منابع شهرداری را هدر می‌دهد که به نظر می‌رسد عدم مدیریت این موضوعات توسط شهرداری و حتی رها کردن آنها گاهی بهتر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته از ذکر نمونه‌های مدنظر خودداری می‌کنم اما باور دارم ادامه روند موجود در دراز مدت باعث نارضایتی شهروندان می‌شود. بنابراین نقش شورای شهر در ایجاد این هماهنگی بسیار موثر خواهد بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8مهر 1397 ، کدخبر: 97070804572 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
واقعا مسئولین ما در برابر نگهداری از این جاذبه های ما خیلی کوتاهی میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
واقعا با وجود مهندس های زبردست تو این مملکت نباید شاهد این اتفاق ها باشیم
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین