پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
بلوغ عاطفی رسیدن به درجه ای از رشد و نمو مغزی است که شخص می تواند نه تنها احساسات و عواطف خود را در هر زمان و لحظه شناسایی کند بلکه از علت و چرایی آنها آگاه بوده و تحت کنترل خود قرار می دهد و همچنین قادر است احساسات و عواطف دیگران را درک کند

شعارسال: احساس (Emotion) حالت روانی است که به شخص دست می دهد (حالت ذهنی) و با واکنش های جسمی رفتاری همراه است. ترس، خشم، غم، انزجار، خوشحالی و تعجب از نمونه های اصلی احساسات ما هستند.احساسات و عواطف سیستم انگیزه ای ما است و به ما کمک می کنند تا هدفمند شویم و در رسیدن به آنها برنامه ریزی و تصمیم گیری منطقی نماییم و پشتکار داشته باشیم (به شرط آنکه آنها را تحت کنترل خود قرار دهیم و بدرستی از آنها استفاده کنیم).

بلوغ عاطفی رسیدن به درجه ای از رشد و نمو مغزی است که شخص می تواند نه تنها احساسات و عواطف خود را در هر زمان و لحظه شناسایی کند بلکه از علت و چرایی آنها آگاه بوده و تحت کنترل خود قرار می دهد و همچنین قادر است احساسات و عواطف دیگران را درک کند.

مطالعات نشان داده اند که این بلوغ یا توانمندی عاطفی (در واقع هوش عاطفی) یکی از عوامل تعیین کننده موفقیت در زندگی اشتراکی و اجتماعی افراد است.

فرد با بلوغ عاطفی دارای بیشتر ویژگی های زیر می باشد :

-از احساسات و عواطف خود و چرایی و چگونگی آنها آگاه است.

بر احساسات و عواطف خود تقریبا در تمامی موارد کنترل داشته و به راحتی آرامش خود را از دست نمی دهد.

در کل خنده رو، خوش مشرب و شوخ طبع است و خود را چندان جدی نمی گیرد (فکر نمی کند از دماغ فیل افتاده است).

از انتقاد آشفته و ناراحت نمی شود (حتی در صورت صحت خوشحال هم می شود و سپاس گذاری می کند).

شکست را با آغوش باز می پذیرد و در اصلاح آن و توانمندتر کردن خود می کوشد.

به حال ( و بخت ) خود افسوس نمی خورد، زیرا بر اساس واقعیت، دانش، آگاهی و نیز اطلاع از توانمندیهای خود تصمیم گرفته و عمل می کند و مسئولیت و نتیجه ی کارش را می پذیرد.

حسود، انتقام گیر و کینه توز نیست.

بندرت دچار انزجار و نفرت می شود.

مهربان و دلسوز بوده و توان همدلی و همدردی با دیگران را دارد.

قادر به کنترل هوی و هوس خود بوده و سختی موقت و کوتاه مدت حاضر را تحمل می کند و تا به یک لذت و خوشی پایدار در آینده برسد (یعنی معمولا تحصیلات خود را به پایان می رساند).

تمایل و آمادگی دادن و گرفتن عشق و محبت را دارد.

زندگی معنی دار و هدفمندی داشته و آنچه را که خودش است می پذیرد و در جهت بهتر شدن و رشد خود گام بر میدارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سلامت دات لایف، تاریخ انتشار: 8آذر1394 ، کدخبر: - : www.salamat.life


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین