پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
در حالی که ۵۰ روز از استیضاح علی ربیعی می‌گذرد، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کمیسیون خبر داد.روح‌الله بابایی صالح، نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرناپلاس گفت: سه‌شنبه هفته گذشته، در جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و نماینده مرکز پژوهش‌ها موضوع تفکیک وزارتخانه تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بررسی شده و نمایندگان نیز با آن موافقت کردند.

شعار سال: با توجه به احتمال تأیید نهای این طرح تفکیک،‌ احتمال می‌رود که دولت به جای یک وزیر، دو وزیر برای مدیریت کل مجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند.

وزارتخانه تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بعد از استیضاح علی ربیعی در مرداد ماه امسال، احتمالا قرار است وارد مرحله جدیدی شود. گرچه فوریت لایحه تفکیک وزارت کار و تعاون از رفاه در مجلس رای نیاورد، اما این موضوع به صورت عادی در کمیسیون بررسی شده است.

روح‌الله بابایی صالح، نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرناپلاس گفت: سه‌شنبه هفته گذشته، در جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و نماینده مرکز پژوهش‌ها موضوع تفکیک وزارتخانه تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بررسی شده و نمایندگان نیز با آن موافقت کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی درباره اینکه گفته می‌شود مجلس و دولت درباره معرفی دو وزیر برای وزارتخانه‌های «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» توافق کرده‌اند، اضافه کرده: خیر! کلیات این موضوع رأی آورده و باید در صحن بررسی شود. اگر در صحن تصویب شود، دولت باید دو وزیر معرفی کند.

** ادغام وزارتخانه‌ها، دامن‌گیر وزرا

سال 1390، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسبق، طرح ادغام 6 وزارتخانه را به‌منظور کوچک‌سازی دولت و کاهش هزینه‌های جاری آن، به مجلس هشتم برد و توانست موافقت مجلس را کسب کند.

ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نخستین جلسه استیضاح خود که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، درباره مسئله تفکیک وزارتخانه‌ مربوطه خود تأکید کرد که میراث‌دار این وضعیت است و باید مشخص شود چند درصد از ضعف‌ها ناشی از ساختار و چند درصد ناشی از مدیریت اوست.

**صرفه جویی در جلسه رای اعتماد

اگر موضوع تفکیک این وزارتخانه در صحن مجلس زودتر انجام شود، دولت یکباره دو وزیر به مجلس معرفی می کند و این باعث صرفه جویی در جلسه رای اعتماد می شود. با این حال قطعیت موضوع به نظر و برنامه مجلس بستگی دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نسیم آنلاین تاریخ انتشار 8 مهر 97، کدمطلب: 2269022، www.nasimonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
ا.ف75
در این شرایط بحرانی نباید به فکر تفکیک بود واقعا کار اشتباهیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین