پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در حین بازدید حجت‌الاسلام احمد مازنی از بخش‌های مختلف ساختمان، گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

شعار سال: حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته سه‌شنبه سوم مهرماه با حضور در ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت از روند تعمیر و بازسازی آن مجموعه بازدید کرد.

سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در حین بازدید حجت‌الاسلام احمد مازنی از بخش‌های مختلف ساختمان، گزارشی مبسوط از روند اقدامات صورت گرفته ارائه کرد و سپس جلسه‌ای مشترک برای بررسی وضعیت نهایی و سایر اقدامات تشکیل شد.

عظیمی در ابتدای این نشست گفت: با این ظرفیتی که در بین هنرمندان پیشکسوت عضو این موسسه است در رشته‌های هنری و هم سن هنری و سن بالای 60 سال باید یک ساختار متناسب با این ظرفیت وجود داشته باشد و به نظر می‌رسد پیشنهاد آقای دکتر صالحی امیری برای بنیاد ملی شدن این مکان یک پیشنهاد به‌جا و شایسته‌ای بود. او پیشنهاد داد که اینجا به جای موسسه تبدیل به بنیاد ملی شود و اظهار داشتند که با توجه به ظرفیت و شأن هنرمندان پیشکسوت ساختار تشکیلاتی تغییر کند و از ظرفیت خود هنرمندان استفاده شود.

او ادامه داد: از پنج نفر اعضای هیئت مدیره سه نفر پیشکسوت هستند. از دستگاه‌هایی که عضو اینجا هستند مثل، وزارت علوم، وزارت کار، وزارت بهداشت، فرهنگستان هنر، سازمان تبلیغات بهتر است که اعضای هیئت امنای این دستگاه‌ها بیایند و در کمک به این موسسه مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مجلس و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ابتدا ضمن ابراز خوشحالی از ثمر دادن زحمات مدیریت و کارکنان این موسسه اظهار داشت: من فکر می‌کنم اگر در جهت هدف‌های این موسسه که در وهله اول استفاده از تجربه پیشکسوتان هنر برای نسل جوان بوده و همچنین کمک به این عزیزان برای رفاه و آسایش بیشتر و بهتر در زندگی‌شان است. اگر ساختار سازمانی موسسه به سطح بالاتر ارتقا پیدا کند به‌عنوان بنیاد و تحت عناوینی از این قبیل بهتر است لحاظ شود. مخصوصاً تأکید من این است که از خود این عزیزان در ساختار سازمانی این مجموعه حتماً باید استفاده شود.

او ادامه داد: من تنها سه دفعه در برنامه‌های موسسه هنرمندان شرکت داشته و همین مقدار اطلاع داشتم که این مؤسسات تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و به‌صورت وابسته به‌عنوان سازمان تعریف می‌شوند و در این حد در برنامه‌هایشان گاهی سخنران بودم و گاهی در حد خادم کوچک مردم در مجلس شرکت داشتم. البته در کمیسیون فرهنگی بی‌خبر از چنین مجموعه‌هایی نبودم و اطلاع داشتم که گاهی دورهم جمع می‌شوند و گاهی به هر حال زمینه‌های ارتباطی این عزیزان فراهم می‌شود.

مازنی تأکید کرد: ببینید وظایف مجلس در سه حوزه قانون‌گذاری، نظارت و پشتیبانی تعریف می‌شود، من فکر می‌کنم در اینجا اگر برای ارتقا و رشد نیاز به وضع قانون و یا اصلاح آن است ما آمادگی لازم برای انجام این کار را داریم، همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خود دوستان هم پیشنهاد ارائه کنند تا ما در مجلس آن را پیگیری کنیم.

او اضافه کرد: در هر صورت ما آمادگی لازم را داشته و به لحاظ نظارت هم ما موظف هستیم دستگاه‌هایی را که جز هیئت امنای این موسسه بوده و مسئول مساعدت به هنرمندان و پیشکسوتان هنر هستند را نظارت کنیم تا فعالیت‌های خود را دقیق انجام بدهند. اگر دوستان گزارشی از عملکرد این مجموعه و هیئت امنا به ما بدهند، مطمئناً ما برای این که کارشان به هنگام و صحیح انجام شود پیگیری مستمر خواهیم داشت و اگر برای پشتیبانی این مجموعه نیاز به پیگیری از طریق سازمان‌های ذی‌ربط مثل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه‌وبودجه و همین‌طور سایر مراکز اگر نیاز باشد ما ورود می‌کنیم، علاوه بر این هر کاری که در حیطه وظایف کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باشد کوتاهی نخواهیم کرد. چرا که معتقدیم هنرمندان مظهر عشق هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: این محل فضایی برای گردهمایی پیشکسوتان و فعالیت‌های آنان ایجاد شده و جای قدردانی دارد، اما این مجموعه نیاز به توسعه کیفی و کمی دارد. البته شأن پیشکسوتان عزیز می‌طلبد که ساختمان بزرگ‌تر و مناسب‌تری برای حضور و فعالیت داشته باشند. به‌عنوان وظیفه مجلس وظیفه دارم تشکر کنم از دکتر نوبخت و همچنین همه عزیزان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌علاوه سایر بخش و نهادهایی که از این موسسه حمایت کرده‌اند.

او ادامه داد: تأکید می‌کنم که دکتر نوبخت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و سایر نهادها در جهت رفع موانع بازسازی موسسه و تکمیل بنای موجود اقدام کنند چرا که سرمایه و ظرفیت‌های خیلی خوبی در این موسسه نهفته است، اگر هر هنرمند نزدیک به 50 سال تجربه و تخصص هنری داشته باشد با حداقل 500 عضو بیش از 25 هزار سال اندوخته هنری در موسسه هنرمندان پیشکسوت نهفته و لازم است در جهت بالندگی فرهنگی و هنری بتوانیم به‌درستی از آن استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان هم گفت: باید زمینه ثبت و ضبط خاطرات و تجربه‌های هنرمندان پیشکسوت برای نسل‌های آینده و جوانان تشنه آموختن هنر فراهم شده و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. باید بودجه، امکانات و فضای مناسب اداری در اختیار این موسسه قرار گیرد. از آنجا که نظام و انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ شکل گرفته بنابراین باید به بهترین شکل ممکن به سرمایه‌های معنوی و فرهنگی این کشور بها داده شود. این موسسه باید در معرفی پیشکسوتان هنر به مردم ایران و همچنین به جهانیان تلاش کرده و برای این مهم برنامه داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت هنرآنلاین، تاریخ 4 مهر 97، کد مطلب: 124501:www.honaronline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
این بازدیدها باعث میشه بیشتر به فکر ایجاد ساختارهای مناسب برای استفاده از ظرفیت های موجود بیافتند.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
این بازدید ها تاثیری تو روند صعودی کارها داره یا نه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
واقعا باید از تجربیات این افراد استفاده کرد
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین