پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۷۱۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
به دنبال ادامه ناآرامی ها و تظاهرات در جنوب عراق، ایالات متحده کنسولگری خود در بصره را بسته و نیروهای مورد حمایت ایران را مسئول غیر مستقیم هر گونه خسارتی برای آمریکایی ها دانست. در این میان، صحبت از آن است که تهران تلاش می کند استراتژی رئیس جمهور آمریکا را با هدف گرفتن موجودیت ایالات متحده در عراق، به آشفتگی بکشاند.

شعار سال: به دنبال ادامه ناآرامی ها و تظاهرات در جنوب عراق، ایالات متحده کنسولگری خود در بصره را بسته و نیروهای مورد حمایت ایران را مسئول غیر مستقیم هر گونه خسارتی برای آمریکایی ها دانست. در این میان، صحبت از آن است که تهران تلاش می کند استراتژی رئیس جمهور آمریکا را با هدف گرفتن موجودیت ایالات متحده در عراق، به آشفتگی بکشاند.

 این روزنامه چاپ لندن در ادامه آورده است: در همین رابطه، وزیر خارجه امریکا، مایک پومپئو، از تمام کارمندان غیر ضروری خواست که بصره را ترک کرده و خدمات کنسولگری را در سفارت آمریکا در بغداد، پیگیری کنند.

یکی از تحلیلگران عراقی در گفتگو با العرب مدعی شد:«هدف گرفتن کنسولگری آمریکا منعکس کننده روش معروف ایران، یعنی تکیه بر شبه نظامیان خود برای انجام عملیات و نشان دادن میزان قدرت ایران است، بدون اینکه خود مستقیما وارد عمل شود».

وی تاکید می کند که آنچه در بصره جریان دارد، پیامی سیاسی برای ایالات متحده است؛ مبنی بر اینکه ایران می تواند حضور آمریکا در عراق و دیگر کشورها را با استفاده از نیروهای نیابتی خود هدف بگیرد. در واقع تهران به دنبال آن است تا با اینگونه اقدامات، میزان جدیت ترامپ در اجرای تحریمهای ایران و اصرار او بر تشکیل ائتلافی منطقه ای علیه آن را بسنجد؛ و با توجه به نفوذ گسترده ایران در عراق، تهران به دنبال آن است تا وارد معامله ای با واشنگتن شود، که براساس آن، در مقابل موافقت واشنگتن با قبول بقای ایران در سوریه، ایران نیز در عراق به امریکا ضربه نزند.

تحلیلگران بر این عقیده اند که ایران تلاش می کند از طریق تنش زایی در عراق، بر تصمیم آمریکا در مورد ادامه تحریمها، تاثیر بگذارد، بویژه آنکه دور دوم این تحریمها از ماه آینده اجرایی می شود و هنوز هیچ شاخصی برای عقب نشینی آمریکا از این تصمیم و پاسخ مثبت آن به تلاش شرکتهای اروپایی برای در نظر گرفتن استثناهایی در ضمن تحریمها، دیده نمی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب تاریخ انتشار 9 مهر 97، کدمطلب: 432262، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
ا.ف75
امریکا دست بالا رو گرفته
به جای این که ما ز موضع طلبکار باشیم اونا اینطورن
از سپاه و جمهوری اسلامی انتضار پاسخ داریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
امریکا عادت داره دست پیش بگیره پس نیافته این همه مسخره همه شدین بس نیس تا کی میخوان به کاراتون علیه ایران ادامه بدین م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
ترامپ نشسته و هر موضوع بی ربطو با ربطیو به ایران ربط میده. خسته شدیم از دستش دیگه. ای بابااا
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
خسته نباشن مثل اینک ی چیزی بدهکار هم شدیم بهشون :/م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
دیگه این رفتار ها عادی شده میشد پیش بینی کرد
سوق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین