پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
معاون توسعه فناوری سازمان فضایی با بیان اینکه مطالعات ما در خصوص پایش خشکسالی نشان می‌دهد که بخش‌های شمال غربی کشور کمتر با پدیده خشکسالی مواجه است، ادامه داد: علاوه بر آن با مطالعات بر روی پدیده‌های فرونشست، نقشه‌های آن را تهیه کردیم

شعارسال:معاون توسعه فناوری سازمان فضایی با بیان اینکه مطالعات ما در خصوص پایش خشکسالی نشان می‌دهد که بخش‌های شمال غربی کشور کمتر با پدیده خشکسالی مواجه است، ادامه داد: علاوه بر آن با مطالعات بر روی پدیده‌های فرونشست، نقشه‌های آن را تهیه کردیم.

دکتر علی صادقی در نشست خبری امروز به مناسبت هفته جهانی فضا، با تاکید بر اینکه ما حدود دو سال است که سامانه پایشی را در سازمان فضایی راه‌اندازی کردیم، افزود: این سامانه‌ها در خصوص پایش بلایای طبیعی فعال هستند که با عنوان سامانه پایشی زمین نامگذاری شده است. این سامانه یک سامانه ملی است که در مرکز ماهدشت مستقر شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های این مرکز جزو پنج طرح جهادی معرفی شد،ادامه داد: سامانه پایش ریزگرد نیز در این سازمان فعال شده که بر اساس آمارهای به دست آمده در سال جاری، استان سیستان و بلوچستان بدترین وضعیت را از نظر ریزگرد داشته است.

معاون توسعه فناوری سازمان فضایی پایش حریق را از دیگر فعالیت‌های این نهاد نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن اقدام به پایش وضعیت دریاچه ارومیه با وسعت 1700 کیلومتر کردیم که نتایج و بررسی‌های ما نشان می‌دهد وضعیت این دریاچه امسال نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

صادقی با اشاره به پایش‌های این سازمان در حوزه خشکسالی یادآور شد: داده‌های ما نشان می‌دهد که بخش‌های شمال غرب کشور کمتر با پدیده خشکسالی مواجه است، ضمن آنکه ما پایش‌های مکرر از وضعیت فرونشست زمین و زلزله را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه با پایش‌های انجام شده از پدیده فرونشست در کشور گفت: نقشه‌هایی در این خصوص تهیه شده که می‌تواند مورد استفاده برای نهادهایی که در حوزه نفت و گاز خدماتی ارائه می‌دهند، مورد استفاده قرار گیرد.

معاون توسعه فناوری سازمان فضایی در عین حال خاطرنشان کرد: این حوزه‌های تحقیقاتی ایده‌های بسیار مناسبی برای فعالیت استارتاپ‌ها است، از این رو ما مایل هستیم تا شرکت‌های فناور در این زمینه وارد شوند.

صادقی همچنین از تهیه نقشه‌های میزان تابش خورشید خبر داد و افزود: داده‌های این مطالعات می‌تواند برای فعالان حوزه‌های مکان‌یابی پنل‌های خورشیدی و بخش‌های کشاورزی کاربرد داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 20 خدمت کاربردی با استفاده از پایش‌های ماهواره‌ای از سوی سازمان فضایی ارائه می‌شود که در این راستا اقدام به راه‌اندازی سامانه پایشی تحت وب کردیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار9مهر97، کدخبر: 97070905196،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین