پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
شهردار تهران در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران که مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، در حالی از جذب منابع و تحقق 10 میلیارد تومان از طلب های شهرداری تهران از سازمان ها و شرکت های مستقر در این محدوده را به نام محمدرضا دهداری پور شهردار منتصب خود نسبت داد که گویا وی فراموش کرده است که این منابع درآمدی در زمان شهردار سابق این منطقه یعنی عظیم بابایی محقق شده است.

شعارسال: شهردار هفدهم شهر تهران در همایش فصلی مدیران شهری مدعی شد که در سازمان های شهرداری بازرسان پنهانی دارد که قرار است به شدت با فسادهای احتمالی مقابله کند.

افشانی در این نشست خط و نشان های زیادی را برای متخلفان شهرداری تهران کشیده و عنوان کرده است: افرادی که احتمالاً مرتکب فساد می شوند بدانند که به زودی سراغشان خواهیم آمد و نقطه امنی برای اقدامات آنها در شهرداری وجود ندارد چرا که این سازمان با مردم سر و کار دارد و مطمئنم اگر صادقانه با فساد مقابله کنیم مردم هم از ما حمایت خواهند کرد.

وی حتی عنوان کرده است که هنوز می توان 30 درصد در هزینه های اداره شهر تهران صرفه جویی کرد و حتی تذکری نیز به اجرای برنامه های فرهنگی شهرداری تهران داده و تاکید کرده است: یکی از مواردی که بر آن تاکید دارم اقتصادی کردن فعالیت های فرهنگی است. تمامی بخش ها در شهرداری برای فعالیت خود طلب پول می کنند در حالی که من اعلام کرده ام که تا شهریور پول می دهم از مهرماه به راحتی نمی توانید از شهرداری پول دریافت کنید.

به اعتقاد افشانی؛ تهران شهر بزرگی است و می توانید با فعالیت های فرهنگی منابع لازم را به دست بیاورید، لازمه این کار آن است که برای حوزه کاری خود وقت بگذارید.

شوآف آقای افشانی برای ایجاد تقدیر از شهردار منتخب خود در منطقه 6

اما یکی از موضوع های مطرح شده در همایش فصلی مدیران شهرداری تهران تقدیر ویژه محمد علی افشانی از شهردار منتخب خود در منطقه 6 یعنی محمدرضا دهداری پور بود.

وی در این همایش در جمع مدیران ارشد شهری و شهرداران مناطق 22گانه شهر تهران بیان کرد: شهردار منطقه 6، از ابتدای فعالیت خود به دنبال جذب منابع و دریافت مطالبات شهرداری از برخی موسسات و شرکت ها هستند و موفق هم بوده اند. ایشان یک نمونه از شهرداری است که در حوزه فعالیت خود تمرکز کرده و فعالانه به دنبال حل مشکلات است. ایشان در برخی هفته ها ده میلیارد تومان هم کسب در آمد داشته است.

اما شنیده ها حکایت از آن دارد که تحقق هفته ای 10 میلیارد تومان از محل وصول طلب های شهرداری تهران از سازمان ها و ادارات مستقر در این منطقه در زمان شهردار سابق منطقه 6 محقق شده است.

پایه گذار تحقق هفته ای 10 میلیارد تومان از منابع مالی منطقه 6 عظیم بابایی بود نه دهداری پور!/ تقدیر حاشیه ساز افشانی از شهردار منطقه 6 تهران

چرا که در زمانی که محمدرضا دهداری پور شهردار این منطقه شد، جلوی بسیاری از این پرونده ها و قراردادها را گرفت تا مشخص کند چند درصد از این منابع حقیقی و چقدر از آن پرونده سازی بوده است. تا این مطالعات شهردار جدید این منطقه مشخص کرد که تمامی این موارد که منجر به تامین هفته ای 10 میلیارد تومان از مانبع مالی شهرداری منطقه 6 شده است، حقیقی بوده است.

مطالعات و بررسی های خبرنگار نشان می دهد که زمینه تحقق این میزان منابع مالی که اکنون باعث تقدیر چشم بسته محمد علی افشانی از شهردار فعلی منطقه 6 تهران شده است، در زمان عظیم بابایی شهردار سابق این منطقه گذاشته شده است.

به عبارتی تفاهم نامه های فی مابین شهرداری منطقه با صاحبان پرونده های بزرگ شهرسازی در این محدوده به امضای شهردار سابق این محدوده بوده و حتی در زمان انعقاد این قراردادها لاشه چک ها نیز در منطقه و معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه 6 وجود داشته است.

شاید بتوان تنها دلیل این تقدیر پر رنگ و لعاب شهردار تهران از محمدرضا دهداری پور را سر رسید زمان وصول این چک ها و مطالبات در مدت زمان دو ماهی که وی شهردار این منطقه شده است، دانست.

در واقع پاس شدن این چک ها در دوره جدید مدیریت شهری شهرداری منطقه 6 باعث شد تا سقف درآمدی و تحقق بودجه این منطقه از استانداردی که شهرداری تهران برای مناطق تعیین کرده است، بالاتر برود.

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که وصول منابع مالی تمامی توافقات شهردار سابق منطقه 6 در هفته گذشته زمان آن به پایان رسیده است.

به محمد علی افشانی پیشنهاد می دهیم برای بررسی عملکرد شهردار منتسب خود در منطقه 6 تهران میزان تحقق منابع مالی این محدوده را از این هفته به بعد رصد کنند تا اگر منابع مالی محقق شده در دوره جدید مدیریت این منطقه به هفته ای 10 میلیارد تومان رسید؛ در همایش فصلی آینده یک بار دیگر از محمد رضا دهداری پور تقدیر و تشکرات لازم انجام شود.

این در حالی است که شنیده های تیتر شهر حکایت از آن دارد که هنوز اتفاق جدیدی در حوزه تحقق مطالبات و منابع مالی شهرداری منطقه 6 انجام نشده است و از این به بعد میزان درآمدهای این منطقه به هفته ای 10 میلیارد تومان یا بالاتر از آن نخواهد رسید!

با توجه به این شرایط که امکان انتشاراسناد مالی آن از سوی شهردار فعلی این منطقه نیز وجود دارد تا مشخص کند که اقدمات انجام شده برای کسب درآمد این چنینی در طول چند هفته حاصل کار وی بوده یا شهردار سابق این منطقه؛ اما سوال اینجاست که محمد علی افشانی شهردار تهران بیشتر از آنکه از تحقق این میزان منابع درآمدی و بودجه ای شهرداری منطقه 6 تقدیر کند؛ بیشتر باید به دنبال این باشد که آیا تحقق هفته ای 10 میلیارد تومان دیگر در این حوزه در این منطقه آیا باز نیز تکرار خواهد شد یا خیر!

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تیترشهر، تاریخ انتشار: 8مهر1397 ، کدخبر: 80749: www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
مطالبت شهرداری باید خیلی جدی تر پیگیری شود


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین