پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
با توجه به سودآوری بسیار بالای ارز‌های دیجیتال، روش‌های مختلی برای استخراج آن وجود دارد که متاسفانه دانشگاه آزاد شیراز این روز‌ها از روشی کم‌هزینه؛ اما غیراخلاقی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند

شعارسال: روش‌های مختلفی برای استخراج ارز‌های دیجیتال وجود دارد و با توجه به سودآوری بسیار بالای آن‌ها، فرایند ماینینگ از جذابیت خاصی برخوردار شده است؛ اما متأسفانه اتکا به روش‌های غیراخلاقی در روز‌های اخیر زیاد به چشم می‌خورد.

برای استخراج ارز‌های دیجیتال شما نیاز به سخت‌افزاری دارید که بتواند محاسبات بسیار زیادی را در کمترین زمان انجام دهد تا سودآوری مناسبی را در یک روز داشته باشد. به صورت کلی استخراج ارز دیجیتال به رمزگشایی یک واحد ارز رمزنگاری شده اطلاق می‌شود که آن واحد خود به چندین بخش یا هش (Hash) رمزگذاری‌شده تقسیم می‌شود.

برای رمزگشایی به نیروی پردازشی نیاز دارد. برای تأمین این نیروی پردازشی به پردازنده‌های زیادی جهت رمزگشایی قسمت‌های کوچک هش‌ها و استخراج ارز نیاز است. بعضی گروه‌ها از روشی کم‌هزینه؛ اما غیراخلاقی برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

آن‌ها با استفاده از کد‌هایی در سایت خود هنگامی که شما در وب‌سایت آن‌ها حضور دارید، از سخت‌افزار شما بدون اطلاع برای استخراج یا ماینینگ استفاده می‌کنند. این عمل نادرست به دزدی رمزنگاری‌شده مشهور است. برخی استخراج‌کنندگان با نصب بدافزار روی سیستم شما این کار را انجام می‌دهند که این وضعیت توسط آنتی‌ویروس قابل شناسایی و برطرف شدن است.

با تقسیم پردازش در سیستم‌های مختلف و تعدد آن‌ها، می‌توان سودآوری مناسبی داشت. این تقسیم درجایی می‌تواند معنی پیدا کند که شما سایت و یا سرویسی با مخاطبین بسیار بالا داشته باشید. البته قبلا در بعضی از سایت هایی که به صورت غیر قانونی به این عمل پرداخته اند، موارد توسط فردی ناشناس از بیرون اتفاق افتاده بود.

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز ادعا می کند که اخیرا با ورود به سایت این دانشگاه متوجه شده که استفاده از پردازنده شما به بالاترین سطح رسیده و سیستم با کندی خاصی روبه‌رو می‌شود. این اتفاق یکی از نشانه‌های کشف استخراج مخفیانه ارز دیجیتال در سایت‌های مختلف است.

این دانشجو معتقد است با مراجعه به سورس‌کد‌های سایت متوجه خواهید شد که اعمال این کد‌ها باظرافت خاصی انجام‌شده است.

به گفته این دانشجو، کل سورس اصلی سایت در یک آی فریم قرار دارد و درعین‌حال که سایت برای شما باز می‌شود، کد‌های ماینینگ شروع به فعالیت می‌کنند.


با این حساب، هر ثانیه از حضور در سایت به منافع ماینر قراردهنده این کد، کمک می‌کند. استفاده از کد استخراج به این شکل باعث می‌شود که با ورود به صفحه Page Source کد‌های آی فریم را ببینید و اگر حواستان به Frame Source نباشد، متوجه حضور این کد‌های مخرب نخواهید شد.

البته کسانی که به سرور دانشگاه دسترسی داشته باشند، می توانند کد استخراج را بارگذاری کنند و همچنین استفاده ازاین نوع سرورها باعث ایجاد درآمد مالی فراوانی می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 9 مهر 1397 ، کدخبر: 714158، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین