پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹
مشکلات دامن‌گیر شده کشور ما در پی بی‌توجهی مسئولان بویژه در عدم تبعیت از رهبری ایجاد شده است. نعمت بزرگ نفت در کشور ما بصورت یک عامل بدبختی درآمده و روسای جمهور ما متاسفانه بدلیل عدم تبعیت از رهبری هیچگاه نتوانستند به وعده‌های خود در حوزه اقتصادی بویژه عدم وابستگی نفت را جامه عمل بپوشانند

شعارسال: احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مهمترین مسأله‌ای که در کشور باید مورد بحث قرار گیرد، رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه "ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبری باید در سرلوحه تمامی امور قرار گیرد"، افزود: بحث‌هایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور کارشناسان مختلف در این مورد انجام شد، سرانجام با اصلاحات رهبری، سندی است که توسط معظم‌له ابلاغ شده است. به نظر من ایشان نه تنها رهبر سیاسی و مذهبی بسیار عالمی هستند بلکه در مسائل اقتصادی نیز از بهترین کارشناسان هستند زیرا در کوران مسائل اقتصادی ایشان هم در مجلس حضور داشتند و هم در ریاست جمهوری و من اطمینان دارم که راهکارها خیلی وقت پیش آماده بوده است اما چون گوش شنوایی وجود نداشت و ظرفیت پذیرش چنین راهکارهایی نبود، ابلاغ نشده بود.

کریمی اصفهانی در ادامه اظهار کرد: رهبری از خیلی وقت پیش بر اقتصاد بدون نفت تاکید داشتند و حتی این موضوع در سند چشم‌انداز بیست ساله هم آمده است. ایشان در گذشته تاکید فراوانی بر اجرایی شدن اصل 44 نیز داشتند که بدلیل عدم توجه به این مسأله، این ابلاغ امروز مجدداً صورت گرفت. البته عدم وابستگی نفت را در کشور ما خیلی از افراد باور نمی‌کنند و نخواهند کرد. اگر ما به مسأله‌ای اعتقاد پیدا کنیم، مطمئناً به آن خواهیم رسید. رهبری خیلی وقت پیش ابراز امیدواری کردند که روزی برسد که درِ چاه‌های نفت را ببندیم و اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه "در این میان یک اتفاق مبارک که البته با هزینه هم بوده، برای ما افتاده است"، گفت: تحریم‌هایی که به کشور ما بصورت غیرقانونی تحمیل شد و در حدود 40 درصد صادرات نفت را کاهش داد، موجب شد که مسئولان و مردم به این باور برسند که می‌شود با کمی صرفه‌جویی و بدون وابستگی به نفت به پیش برویم و زندگی کنیم.

وی همچنین گفت: استکبار جهانی نتوانست از هیچ راهی ما را به زانو درآورد، پس رو به تحریم آورد که بحمدالله در آن نیز به نتیجه نرسید. گسترده‌تر شدن حرکت شیعی جمهوری اسلامی در دنیا نشان از این مسأله است که فشارهای غرب و شرق اثری در حرکت ایران اسلامی نداشته است. زمانی دنیا در سیطره قدرت‌های غرب و شرق بود و هیچ حرکتی بدون نظر آنها انجام نمی‌شد. آنها ملت‌ها را به جان هم می‌انداختند و مانند ماجرای اوکراین در روزهای اخیر فقط در پی گرفتن قدرت در کشورها بودند و هستند اما همراهی مردم ایران با یک رهبر مقتدر موجب شد یک مکتب فکری جدید با ایدئولوژی اسلامی در جهان بوجود آید؛ مکتبی که سرلوحه آن استکبارستیزی و مبارزه با هرگونه ظلم و بیدادگری است.

کریمی اصفهانی با اشاره به وضعیت اوکراین، خاطرنشان کرد: اوکراین امروزی را نگاه کنید؛ تا چند روز گذشته قدرت در دست گروهی بود که به سمت روس‌ها گرایش داشتند اما اکنون بدست طرفداران غرب افتاده است و این دور تسلسلی است که به غلط متاسفانه در حال اجراست. در این میان مردم بی‌گناه خسارت‌های زیادی خواهند دید.

وی با بیان اینکه "ما باید با وجود تمامی مشکلات، شکرگزار باشیم"، اظهار کرد: مشکلات دامن‌گیر شده کشور ما نیز در پی بی‌توجهی مسئولان بویژه در عدم تبعیت از رهبری ایجاد شده است. نعمت بزرگ نفت در کشور ما بصورت یک عامل بدبختی درآمده و روسای جمهور ما متاسفانه بدلیل عدم تبعیت از رهبری هیچگاه نتوانستند به وعده‌های خود در حوزه اقتصادی بویژه عدم وابستگی نفت را جامه عمل بپوشانند.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه "ما جنگ را با تمامی مشکلات بخوبی اداره کردیم پس مطمئناً مشکلات و مسائل اقتصادی را نیز حل خواهیم کرد"، افزود: کم کردن مصرف، حرکت به سمت تولید و کمک مسئولان در کاهش مشکلات مسائلی مانند بیمه، کارگری و موانع تولید موجب خواهد شد به سمت اقتصاد پویا به جلو برویم. این پیشرفت مشت محکمی بر دهان کسانی است که با وجود توافقنامه باز هم سخنان سخیفی می‌گویند، آن هم بعنوان رئیس‌جمهور و وزیر خارجه یک کشور. آنها باید بدانند متن توافقنامه موجود است و برخلاف آن سخن گفتن، یعنی عدم پایبندی به قول و قرارهای خود. ان‌شاءالله بتوانیم اقتصادی پویا در کشور داشته باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6اسفند1392 ، کدخبر: 92120604087: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا وقتی کشور داره از ولایت فقیه پیروی میکنه و مردم هم این همه ایشون رو قبول دارن این همه عدم تبعیت از رهبری نمیدونم برای چی میتونه باشه؟
هرچیمشکل داریم از همینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین