پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
فاطمه رهبر با تأکید بر اینکه سالمندان ظرفیت‌هایی دارند که باید مغتنم بدانیم، گفت: در تعاریف بین‌المللی افراد بالای 60 سال سالمند هستند و در کمیته امداد کشور، هفت میلیون و 400 هزار سالمند وجود دارد.
شعار سال: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از وجود هفت میلیون و 400 هزار سالمند در کشور خبرداد.

فاطمه رهبر با تأکید بر اینکه سالمندان ظرفیت‌هایی دارند که باید مغتنم بدانیم، گفت: در تعاریف بین‌المللی افراد بالای 60 سال سالمند هستند و در کمیته امداد کشور، هفت میلیون و 400 هزار سالمند وجود دارد.

وی خواستار برنامه‌ریزی دولت در تنظیم جمعیت شد و اظهار کرد: اگر فکری برای این موضوع نشود، ایران در آینده نزدیک جزو کشورهای سالمند محسوب می‌شود.

رهبر با بیان اینکه جمعیتی حدود 5 میلیون نفر از کمیته امداد خدمت می‌گیرند گفت: از این تعداد سه میلیون نفر مستمری‌بگیر و یک‌میلیون و 300 هزار سالمند تک یا دو نفره تحت حمایت این نهاد هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه برای حمایت از سالمندان علاوه بر قوانین کشوری در این نهاد هم قوانینی تدوین‌ شده است، گفت: برای معیشت و سلامت سالمندان عزیز برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه یارانه خانواده‌های تحت حمایت از طریق این نهاد پرداخت می‌شود گفت: کمک‌ معیشت مددجویان نیز سه تا چهار برابر شده است و مددجویی که سال گذشته 50 تا 100 هزار تومان دریافت می‌کرد، الآن بیش از 160 تا 430 هزار تومان دریافت می‌کند.

رهبر با اشاره به لزوم رفاه خانوارهای تحت حمایت گفت: با همین امکانات و منابع محدود، به دانش آموزان و دانشجویان سرانه تحصیلی و به مددجویان مستأجر کمک‌هزینه رهن و اجاره منزل پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: برای ساخت و خرید مسکن مددجویی و هزینه‌های درمانی هم در کشور اقدامات خوبی انجام‌ شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه تمام مددجویان بیمه حوادث هستند گفت: مشاوره حقوقی، خانوادگی و قضایی، ارائه وام‌های کارگشایی، مسکن و اشتغال، پرداخت کمک جهیزیه و تسهیلات معافیت سربازی در کنار مشاوره‌های تخصصی مختلف ازجمله خدمات این نهاد به مددجویان است.

وی خواستار همراهی و یاری بیشتر دولت و مجلس برای رفع فقر در جامعه شد و گفت: کمیته امداد به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات افراد تحت حمایت را حل کند بلکه با تصویب قوانین مناسب و تأمین اعتبارات لازم، شرایط رفاهی، معیشت و سلامت مددجویان به‌ویژه سالمندان فراهم می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت 24، تاریخ انتشار: 11 مهر 1397، کدخبر: 391173 ، www.saat24.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین