پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۶۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
آزمون با حاشیه هایی همراه شد. تصویری از نتایج این آزمون منتشر شده است که نشان می دهد دختر وزیر بهداشت در میان ۱۰ درصد اول دوره ۶۵ دانشنامه تخصصی در رشته روانپزشکی و در ردیف هشتم قرار گرفته است.
شعار سال : منتقدان تاکید کرده اند که «چطور انتظار دارید باور کنیم شما و همکارانتان هیچ فرقی بین فرزند وزیر و دیگران نگذاشته اید و هیچ فشاری هم برای نمره دادن بر شما نبوده است؟»
 آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی ۱۵ شهریورماه ۹۷ با حضور بیش از ۳ هزار داوطلب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
تاکنون نتایج کتبی، کلید نهایی آزمون و نتایج شفاهی آزمون اعلام شده است اما بنا به گفته مسئولان مربوطه، روند رسیدگی به اعتراضات آزمون های کتبی و شفاهی ادامه دارد و نتایج نهایی ۱۸ مهرماه اعلام می شود.
در هفته های اخیر نمره کتبی و شفاهی مریم قاضی زاده هاشمی (دختر وزیر بهداشت) در این آزمون با حاشیه هایی همراه شد. تصویری از نتایج این آزمون منتشر شده است که نشان می دهد دختر وزیر بهداشت در میان ۱۰ درصد اول دوره ۶۵ دانشنامه تخصصی در رشته روانپزشکی و در ردیف هشتم قرار گرفته است.
در این فهرست «مریم قاضی زاده هاشمی» با نمره آزمون کتبی ۱۲۲ و نمره آزمون شفاهی بالاتر یعنی ۱۳۶.۸۲۵ و نمره نهایی ۱۲۶.۹۴۲ در رده هشتم قرار گرفت.
در فضای مجازی پرسش هایی با این موضوع که آیا واقعا اساتید به صرف توانمندی فرد نمره شفاهی را داده اند یا می دانسته اند که نامبرده دختر وزیر است و این نمره را گرفته، مطرح شده است.
منتقدان تاکید کرده اند که «چطور انتظار دارید باور کنیم شما و همکارانتان هیچ فرقی بین فرزند وزیر و دیگران نگذاشته اید و هیچ فشاری هم برای نمره دادن بر شما نبوده است؟» و «چه تضمینی وجود دارد که در آزمون های شفاهی، عدالت رعایت می شود؟»
یکی از مسئولان وزارت بهداشت در پاسخ به مهر درباره شبهات نمره دختر وزیر بهداشت گفت: ما این تصویر را ندیده ایم و باید سئوال کرد آیا این فهرست رسمی است یا خیر؟ مهر وزارت بهداشت دارد یا خیر ؟
وی افزود: همچنین ما هنوز به اعتراضات آزمون دانشنامه رسیدگی نکرده ایم و هیچ نمره ای قطعی نیست. هنوز تعدادی از داوطلبان به نمرات آزمون کتبی و شفاهی اعتراض داشته اند که در حال رسیدگی به این اعتراضات هستیم. نتایج همه ساله ۱۸ مهرماه اعلام می شود و هر فردی برای مشاهده نتایج اولیه خود می تواند با کدملی آن را مشاهده کند اما هیچ نمره ای اعلام نشده است.
با این وجود، در حالی که نتایج نهایی هنوز از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر نشده است، دانشگاه علوم پزشکی ایران در هشتم مهرماه ۹۷ اسامی ۱۰ درصد اول دانشنامه تخصصی سال ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی ایران را منتشر کرده است.
در این اطلاعیه آمده است: «دکتر آل بویه، معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی، ضمن تبریک به دستیارانی که مدرک خود را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرده و در آزمون دانشنامه کشوری حائز رتبه های برتر شدند از سعی و تلاش ایشان قدردانی کرد.»
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران اسامی دستیاران رتبه برتر را به تفکیک رشته ها اعلام کرده است که در این میان نام «مریم قاضی زاده هاشمی» نیز به چشم می خورد.
رشته بیهوشی: دکتر سعید امنیتی، دکتر سحر مسقطی، دکتر مریم خداوردی، دکتر پیام هوشیار آذر
رشته جراحی عمومی: دکتر بهنام دارابی
رشته زنان و زایمان: دکتر پریسا دینی، دکتر بیتا طهماسبی، دکتر مژده عبدلی، دکتر شقایق شیروانی
رشته بیماری های مغز و اعصاب: دکتر لیلا رئیس محمدی
رشته داخلی: دکتر لیلا بهادرزاده، دکتر امیرحسین میرحسینی، دکتر مژگان موسوی
رشته پزشکی اجتماعی: دکتر ارغوان حاج شیخ الاسلامی
رشته روانپزشکی: دکتر مریم قاضی زاده هاشمی، دکتر مریم عروجی، دکتر فاطمه السادات میرفاضلی، دکتر آرش محمد زاده
رشته پزشکی ورزشی: دکتر احمد نظری
رشته طب سالمندی: دکتر ژاله زندیه
رشته ارتوپدی: دکتر مهدی محمدپور، دکتر پوریا تبریزیان، دکتر مصطفی سالاریه، دکتر علیرضا پولاد، دکتر نیما حسین زاده
رشته کودکان: دکتر گلناز قره باغی
رشته طب فیزیک و توانبخشی: دکتر ناصح یوسفی
رشته طب کار: دکتر سمیه باقری کلایه
رشته آسیب شناسی: دکتر سیما فخاری
رشته جراحی مغز و اعصاب: دکتر حسام راحتلو
رشته رادیولوژی: دکتر ندا آزادیان
رشته گوش و حلق و بینی: دکتر یاسر نصوری، دکتر زهرا کرباسی
رشته قلب و عروق: دکتر محمد اسماعیل زنگنه فر، دکتر سجاد نادری، دکتر احسان قورچیان، دکتر فریبا رجبی، دکتر سبا هماتاش، دکتر سپیده ماستری فراهانی، دکتر آناهیتا اسمعیلی، دکتر گلناز بنی صدر
رشته چشم: دکتر بیژن سماوات، دکتر نوید ابوالفتح زاده
رشته طب اورژانس: دکتر رسول صالح پور، دکتر مهیا نادرخانی، دکتر مائده اثناعشری امیری

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری مشرق نیوز، تاریخ انتشار:11مهر1397، کد خبر:898866، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین