پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۴۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
آمریکا یک روز پس از انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم نهایی هند برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری جهت خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه، اخطار داد که متحدان ایالات متحده نباید با روسیه وارد مبادلات مالی شوند در غیر این صورت تحریم های آمریکا شامل آنها خواهد شد.

شعارسال:آمریکا یک روز پس از انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم نهایی هند برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری جهت خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه، اخطار داد که متحدان ایالات متحده نباید با روسیه وارد مبادلات مالی شوند در غیر این صورت تحریم های آمریکا شامل آنها خواهد شد.

آمریکا یک روز پس از انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم نهایی هند برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری جهت خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه، اخطار داد که متحدان ایالات متحده نباید با روسیه وارد مبادلات مالی شوند در غیر این صورت تحریم های آمریکا شامل آنها خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری 'ان دی تی وی' در روز پنجشنبه، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه درباره این قرارداد دفاعی تاکید کرد که همه متحدان آمریکا باید از انجام معاملاتی که تحت قانون کاتسا باعث اعمال تحریم های آمریکا علیه آنها بشود خودداری کنند.'

روزنامه مذکور بدون نام بردن از این سخنگو از قول وی نوشت که هند نیز شامل این تهدید می شود، زیرا قرارد چند میلیارد دلاری خرید سامانه دفاع موشکی هند از روسیه در مرکز توجهات آمریکا قرار دارد.

این سخنگو دلیل این حساسیت را 'بزرگی' این قرارداد دانست که می تواند به شکل بالقوه به قراردادها و فعالیت های دیگر منجر شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک فرمان اجرایی امضا کرده که بر اساس آن کشورهایی که از قانون کاتسا این کشور سرپیچی کنند شامل تحریم های واشنگتن خواهند شد.

پس از امضای این فرمان، آمریکا در اواخر ماه گذشته تحریم هایی را علیه یک شرکت نظامی چین به دلیل خرید سلاح از روسیه وضع کرد.

سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' یا 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند 231 قانون کاتسا کشور های دوم که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی دارند را واجد شرایط برای تحریم شدن از سوی آمریکا می کند.

هند که دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و اکثر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می کند تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است.

هند قصد دارد تا سامانه موشکی اس 400 را برای نیروی هوایی خود از روسیه خریداری کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه هند در ارتباط با تصمیم هند برای خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه گفت: ما از همه متحدان خود می خواهیم تا از انجام مبادلات مالی با روسیه خودداری کنند. این اقدامات بر اساس قانون کاتسا بررسی خواهد شد و تحریم های آمریکا ممکن است علیه این کشورها وضع شوند.

با توجه به گزارش رسانه های هند، دهلی نو و مسکو در هفته جاری در طول سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به هند، قرارداد سامانه موشکی اس 400 را امضا خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین، امروز (پنجشنبه) در سفری دو روزه، جهت شرکت در نشست هند و روسیه وارد دهلی نو می شود.

پیش از این مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی نیوز اعلام کرده بود که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دنبال توسعه روابط با هند و تغییر آن است اما تاکنون موفق به این کار نشده است.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت افکار نیوز،تاریخ انتشار12مهر 97، کدخبر: 794483، www.afkarnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ا.ف75
امریکا دیگه اون کشور ابر قدرت 50 سا پیش نیست
ایران ابهت امریکا رو در هم شکست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ا.ف75
ولی خداییش دم هند و چین گرم که زیر بار زور گویی های امریکا نمیرن و فعلا دارن از ایران بی نهایت حمایت میکنن
ناشناس
Germany
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
به نظرم هند هم باید مقاومت در برابر تهدیدهای ترامپ رو از ما یاد بگیره و ادامه بده
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین