پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
CPM ، CTR، CPA ، CPC و PPC در واقع معیارهای مختلف و استاندارد، جهت اندازه‌گیری عملکرد تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing هستند. در این مقاله بصورت مختصر و مفید به معرفی این معیارها و مقایسه آنها می پردازیم.

CPM شعارسال: ، CTR، CPA ، CPC و PPC در واقع معیارهای مختلف و استاندارد، جهت اندازه‌گیری عملکرد تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing هستند. در این مقاله  بصورت مختصر و مفید به معرفی این معیارها و مقایسه آنها می پردازیم.

CPM چیست ؟

CPM یا Cost Per Thousand اغلب در دیجیتال مارکتینگ برای نشان دادن هزینه per mille (یا همان هزار نمایش) استفاده می‌شود. در واقع هنگامی که شما در تبلیغات آنلاین براساس هر هزار نمایش با ناشر توافق می‌کنید، از این معیار استاندارد بهره می‌برید. نمونه پرکاربرد امروزی این معیار را می‌توان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) مشاهده کرد.

CPM معمولا به تعداد نمایش‌های ثبت شده از یک تبلیغ در یک وب سایت خاص که توسط خوانندگان آن اتفاق می‌افتد اشاره می‌کند. شبکه‌های تبلیغاتی مانند AdSense، درآمد تبلیغات برای وب ناشران مبتنی بر شیوه CPM را محاسبه می‌کنند.

CTR چیست ؟

CTR یا – Click Through Rate) نرخ کلیک) در واقع یک روش پرکاربرد سنجش موفقیت یک کمپین تبلیغاتی آنلاین است. نرخ CTR با تقسیم تعداد کاربران بازدید کننده بر تعداد کلیک‌های یک آگهی در یک صفحه وب محاسبه می‌شود.

به تعداد دفعات نمایش یا تحویل یک آگهی به یک بازدیدکننده (impressions) گفته می‌شود. پس می‌توان گفت اگر یک آگهی ۱۰۰ بار به کاربران یا بازدیدکنندگان یک وب سایت تحویل یا نمایش داده شد (impressions delivered) و یک نفر روی آن کلیک کند، CTR حاصل می شود ۱ درصد می‌شود.

CPA چیست ؟

تبلیغات CPA (Cash Per Action – هزینه به ازای عمل، یا همان هزینه در ازای خرید یا ایجاد ارزش) می‌باشد. در واقع CPA یک معیار تبلیغاتی مبتنی بر عملکرد است. در این شیوه، ناشر تمام مخاطرات اجرای یک آگهی را به عهده می‌گیرد و تبلیغ کننده فقط به ازای کاربرانی که یک تراکنش (عمل موثر و مورد توافق در کمپین مانند خرید یا ثبت نام) را انجام می‌دهد، هزینه پرداخت می‌کند.

CPC چیست ؟

CPC یاCost Per Click )– هزینه به ازای کلیک) نیز یکی معیارهای پرداخت به ناشران آگهی‌های دیجیتال است. CPC همچنین یک فرمول بازاریابی اینترنتی است که برای تبلیغات بنری استفاده می‌شود. در این مدل بعضی از تبلیغ کنندگان هزینه آگهی را به ناشران بر اساس تعداد کلیک‌های یک بنر می‌پردازند.

PPC چیست ؟

PPC یا Pay Per Click) – پرداخت به ازای کلیک) نیز در واقع از لحاظ معنایی و عملکرد بسیار شبیه به CPC یا (Cost Per Click – هزینه به ازای کلیک) می‌باشد. در هر دو روش پرداخت هزینه آگهی توسط تبلیغ کننده به ناشر به ازای رویداد کلیک بازدید کننده انجام می‌شود.

تفاوت CPC و PPC چیست ؟

CPC و PPC از لحاظ معنایی و کارکرد آنقدر شبیه به هم هستند که در دنیای تبلیغات دیجیتال به جای یکدیگر نیز استفاده می‌شوند. اما بصورت کلی شما در تعریف چارچوب یک کمپین تبلیغاتی که شامل کلمات کلیدی مختلف، ناشران و بنرهای نمایشی متفاوت است چنانچه پرداخت خود را در این کمپین مشخص به ازای کلیک در نظر بگیرید، شیوه پرداختی شما PPC است. حال آنکه در این کمپین ممکن است به ازای ناشران یا کلمات کلیدی هدف مختلف هر کلیک هزینه یا CPC متفاوتی داشته باشد. در واقع PPC نمایانگر عمکلرد پرداخت در یک کمپین تبلیغاتی است و CPC واحد هزینه هر کلیک در آن کمپین می‌باشد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت اد گردش ، تاریخ انتشار 12 اسفند96، کدمطلب: - ، www.adgardesh.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین