پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹
مرتضی آقایی -مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به تغییر نرخ ارز در سامانه «نیما» که مبنای محاسبه هزینه‌های ارزی سفر اربعین است، گفت: هزینه ثبت‌نام سفر اربعین اصلاح شد و از ۳۸۶,۲۶۷ به ۳۷۱,۸۸۰ تومان رسید.

شعارسال: هزینه ثبت‌نام اربعین به تاثیر از نوسانات نرخ ارز، کاهش یافت و قیمت آن به ۳۷۱ هزار و ۸۸۰ تومان رسید.

مرتضی آقایی ـ مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت ـ با اشاره به تغییر نرخ ارز در سامانه «نیما» که مبنای محاسبه هزینه‌های ارزی سفر اربعین است،  گفت: هزینه ثبت‌نام سفر اربعین اصلاح شد و از ۳۸۶,۲۶۷ به ۳۷۱,۸۸۰ تومان رسید.

بنا بر اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، این هزینه شامل ویزای عراق، بیمه، امداد و حق کارگزار زیارتی برای ثبت‌نام می‌شود.

شهریار حیدری ـ دبیر ستاد اربعین ـ نیز گفته است: کاهش قیمت ارز خللی در ثبت‌نام اربعین ایجاد نمی‌کند و هر قدر که قیمت دلار و متناسب با آن هزینه ویزای عراق کاهش پیدا کند، مابه‌التفاوت آن از طریق سازمان حج و زیارت به مردم بازگردانده می‌شود، به همین دلیل مردم منتظر ارزان‌تر شدن دلار نباشد و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

سقوط ارزش دلار و ارزهای خارجی از اواسط هفته گذشته در بازار آزاد آغاز شده که سامانه نیما (مبنای محاسبه ویزای عراق به ارزش ۴۱ دلار) نیز تحت تاثیر آن، با کاهش نرخ روبه‌رو شده است.

واعظی ـ رییس دفتر رییس جمهور ـ چهارشنبه (۱۱ مهر ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود: از نظر ما قیمت ارز پایین‌تر از ۷۵۰۰ تومانی است که در سامانه نیما وجود دارد ... بانک مرکزی نیز در همان روز، نرخ ارز در سامانه نیما را به ازای هر "یورو" حدود ۹۱۹۶ تومان اعلام کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا،تاریخ انتشار 13مهر 97، کدمطلب: 97071307243، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین