پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۷۱۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور نخست جهان در تولید مرغ و تخم‌مرغ است، گفت: نارسایی‌هایی در بخش کشاورزی وجود دارد که دولت، مجلس و بخشی و بخش خصوصی در آن نقش دارند و باید با همکاری آنها را رفع کنیم.
شعارسال: امروز وزیر جهاد کشاورزی در مراسم روز ملی دامپزشکی که با عنوان «دامپزشکی، امنیت غذایی، اقتصاد مقاومتی» در سال‌ همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار شد،‌گفت: به رغم پیشرفت‌های زیادی که در بخش کشاورزی داشتیم اما هنوز نارسایی‌هایی در بخش کشاورزی وجود دارد که در این نارسایی‌ها دولت، مجلس و بخش خصوصی سهیم هستند و باید دست به دست دهیم تا این مشکلات را از سر راه تولید برداریم.

حجتی همچنین به پیشرفت‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ایران جزو 10 کشور نخست جهان در تولید مرغ و تخم‌مرغ است و یکی از صادرکنندگان عمده لبنیات در منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: این موفقیت مرهون تلاش دامپزشکانی است که در صف نخست تولید محصولات دامی قرار دارند.

وی گفت: در کشور بیش از 15 میلیارد دلار تولیدات دامی وجود دارد که اهمیت این در تامین امنیت غذایی و محصولات پروتئینی جامعه بسیار بالا است.

وزیر جهاد کشاورزی به نقش دامپزشکان در تامین اهمیت غذایی در کشور اشاره کرد و گفت: دامپزشکان کشور از نقش و سهم دامپزشکان کشور کمتر گفته شده و آنها گمنام مانده‌اند.

حجتی با تاکید به نقش و اهمیت دامپزشکان گفت: دامپزشکان کشور سهم بسیار مهمی در سلامتی، تغذیه انسان‌ها و تامین پروتئین جامعه دارند.

وی گفت: نقش آنها در اقتصاد جامعه غیرقابل انکار است و اقتصاد ملی و پایداری واحدهای تولید را رقم می‌زند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به بیماری ‌آنفلوانزای پرندگان اشاره کرد که توسط دامپزشکان کشور کنترل شده است.

وی گفت: انفلوانزای پرندگان چند سالی است که کشور را درگیر کرده بود و میزان بیماری سال گذشته به اوج رسید و هنوز هم آثار این بیماری که باعث از بین رفتن تعداد زیادی از مرغداری‌های کشور شد در قیمت مرغ و تخم‌مرغ مشهود است و حتی تاثیر آن در سبد خانوارهای کشور هم وجود داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی از نبودن بذر ژنتیکی در حوزه دام و طیور انتقاد کرد که می‌تواند تاثیر آن در تولید و مقابله با بیماری‌ها بسیار زیاد باشد و از آن به عنوان یک غفلت یاد کرد که در سال‌های گذشته روی آن به خوبی کار نشده است.

پس از سخنرانی‌ وزیر جهاد کشاورزی از 9 تولیدکننده برتر کشور تقدیر و قدردانی شد. این تولیدکننده‌ها از سراسر کشور بودند و در بین آنها یک خانم جوان هم به عنوان کارآفرین برتر در حوزه دامپزشکی حضور داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 14 مهر 1397 ، کدخبر: 13970714000308 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
خیلی خوبه که از تولید کنندگان برتر تقدیر میشه همین زمینه ی کار بیشتر و تشویق سایر افراد برای کار در این عرصه ها رو فراهم میکنه
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
این محصول موفقیت دامپزشکها برای ما خیلی خوبه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
ا.ف75
با این وجود توی عرصه ی صادرات خیلی ضعیفیم
خیلی از مرغداری های غرب کشور به خاطر نداشتن فروش برشکست شدن یا دارن میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
به امید موفقیت در زمینه های دیگه همچنین امیوارم ازین افتخارات استفاده ی درست رو بکنیم
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین