پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۷۵۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
عضو انجمن اپتومتری ایران با اشاره به افزایش ۵ برابری فریم و عدسی عینک با توجه به نوسات ارزی اخیر گفت: متأسفانه این تجهیزات ارز دولتی به آن اختصاص داده نشده و این مسئله سلامت بینایی افراد را تهدید می‌کند.

شعارسال: افشین محمدی، عضو انجمن اپتومتری ایران در آستانه هشتمین سمینار اپتومتری ایران و روز جهانی بینایی در ارتباط با تأثیر نوسانات ارزی در وسایل و تجهیزات اپتومتری اظهار داشت: در حال حاضر قیمت اجناسی همچون فریم عینک،‌عدسی عینک و لنزهای تماسی 4 تا 5 برابر شده است و خانواده‌ها زمانی که با مشکل معیشتی مواجه باشند مسائل درمانی را در اولویت خود قرار نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قیمت یک عدسی عینک از 40 هزار تومان به 150 تا 200 هزار تومان رسیده است، گفت: این مسئله بینایی افراد را تهدید می‌کند از طرفی برخی مبتلا به تنبلی چشم هستند که باید مشکل‌شان سریع درمان شود و استفاده به موقع عینک در پیشگیری از تبعات بعدی بسیار حائز اهمیت است.

این اپتومتریست در پاسخ به اینکه چند درصد مردم ایران دچار عیوب انکساری هستند عنوان کرد:‌ تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده ولی بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد حداقل 20 درصد و یا یک پنجم مردم ایران دچار عیوب انکساری هستند.

وی در مورد اینکه کدام استان آمار بیشتری در این زمینه به خود اختصاص داده است گفت:‌آمارها بر اساس مراجعاتی که انجام می‌گیرد لحاظ می‌شود که متأسفانه در برخی از استان‌ها به دلیل فرهنگ‌های نادرست هنوز استفاده از عینک را عیب دانسته لذا به اپتومتریست یا چشم‌پزشک مراجعه نمی‌کنند بنابر این آماری در این زمینه لحاظ نشده است.

وی بیان داشت:‌اصلاح عیوب انکساری با استفاده از عینک در بهبود کیفیت زندگی افراد و در کسب و مدارج تحصیلی بسیار نقش مهمی دارد و دولت با توجه به افزایش قیمت‌ها باید فکری به حال مردم کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9 مهر 1397 ، کدخبر: 13970709000652،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
ا.ف75
یا ابوالفضل
بیچاره اونی که حقوقش 1 تومنه و بچش چشمش ضعیف شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
یعنی حتی در مورد تولید فریم عینک هم به تولیدات داخلی نرسیدیم که اونم 5برابر شد؟؟
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
فریم عینک و عدسی ازپیش از ین اتفاق هم گرون شده متاسفانه گرانی ها هم باعث نشده که تولید اون ها در داخل ایران نطم بگیره
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
متاسفانه در ایران فقط یه شرکت تولید فریم عینک وجود دارد که بسیار جای کار دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
پنج برابر شدن قیمت عینک چیز کمی نیست یعنی به‌طور متوسط و ارزان قیمت یه عینک درکل هفتصدهزار تومانی می‌شود این برای یه کارگر یعنی فاجعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین