پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۸۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
مدت‌هاست که برخی از رسانه‌های خارج از کشور در پی انجام فضاسازی و ایجاد جو روانی در میان افکار عمومی هستند اما شدت این مسئله از زمانی آغاز می‌شود که ترامپ از برجام خارج شد و این رسانه‌ها به لحاظ مادی و سیاست‌گذاری بر روی این مسئله بیشتر تمرکز کردند تا بتوانند مردم را نسبت به جمهوری اسلامی، مسئولانش و اقداماتشان بدبین کنند.
شعار سال: مدت‌هاست که برخی از رسانه‌های خارج از کشور در پی انجام فضاسازی و ایجاد جو روانی در میان افکار عمومی هستند اما شدت این مسئله از زمانی آغاز می‌شود که ترامپ از برجام خارج شد و این رسانه‌ها به لحاظ مادی و سیاست‌گذاری بر روی این مسئله بیشتر تمرکز کردند تا بتوانند مردم را نسبت به جمهوری اسلامی، مسئولانش و اقداماتشان بدبین کنند. اگرچه مشکلاتی هم در درون کشور وجود دارد ولی این رسانه‌ها با ایجاد جو روانی سعی دارند تا ذهن افکار عمومی را جهت دهند. در چنین شرایطی وظیفه رسانه داخلی چیست و چه باید کرد؟

فرشاد مهدی پور، مدیرمسئول و سردبیر روزنامه «صبح نو» در این باره می‌گوید: من معتقد هستم که این ماجرای جدیدی نیست. پنج سال است که از حضور دولت فعلی می‌گذرد و این فشار رسانه‌ای در رسانه‌های ضدانقلاب ، اپوزیسیون و برانداز با جدیت وجود داشته است. اما دولت به جای اینکه این را ببیند مرتباً تخفیف داده و در موضعی قرارگرفته که از آن‌ها حمایت کند. به‌هرحال همین کانال برانداز آمدنیوز که امروز تبدیل به وسیله‌ای کاملاً جدی برای اعمال براندازانه شده و در پروژه‌ای مهمی مثل ارز هم خودنمایی می‌کند برای امروز نیست، این کانال حداقل در این سه سال گذشته این کارها را انجام داده است. فقط شاید در آنجا چون منافعی در مورد یک جریان سیاسی وجود داشته است در مورد محدود شدن این‌ها مقاومت کرده است.

او ادامه می‌دهد: من می‌گویم این مسئله فقط مسئله‌ای نیست که رسانه‌ها باید درباره آن واکنش نشان دهند. اینکه یک جریان سیاسی با این رسانه‌ها همزاد پنداری دارد و در ادامه پیامشان بعضاً با آن‌ها همراهی می‌کند، مسئله خطرناکی است که در حال ضربه زدن به همه است. اگر این آگاهی و بینش در شرایط فعلی نسبت به همه به وجود بیاید مفید است. ولی من می‌گویم این ماجرا برای امروز نیست بلکه ۵ الی ۶ سال است که وجود دارد و تا به امروز چرا دولت و رسانه‌های حامی دولت درباره این مسئله واکنش‌های مناسب انجام نمی‌دادند و خیلی از مواقع با جریانی که توسط جریان برانداز و ضدانقلاب علیه جمهوری اسلامی گفته می‌شد همراهی می‌کردند.

با این حال در چنین شرایطی وظیفه رسانه چیست؟ مهدی پور پاسخ می‌دهد: وظیفه رسانه همان وظایف سابق است. یعنی کاری که ما در مورد این جریان برانداز انجام می‌دادیم. به عبارتی همیشه با حمل بر اینکه این رسانه‌ها وابسته به دشمن هستند مقابل شعبده‌بازی و عملیات روانی آن‌ها می‌ایستادیم.

او ادامه می‌دهد: دوستان داخلی باید مسیر تخریبی که تا به امروز رفته‌اند، برگردند و اصلاح کنند. یعنی آن‌هایی که تا امروز با این جریان همراهی می‌کردند و اگر جریان برانداز چیزی می‌گفت و این رسانه‌های داخلی در رسانه‌هایشان آن را بازتاب می‌دادند باید خود را اصلاح کنند. در مورد رسانه‌های جریان اصولگرا تکلیف روشن است. آن‌ها همیشه با این جریان ضدانقلاب درگیر بودند.

مهدی پور توضیح می‌دهد: اگر جریان برانداز در مورد قوه قضاییه صحبت کرده، کدام رسانه داخلی آن را ادامه داده است؟ اگر از شورش‌های خیابانی در سال گذشته دفاع کرده، کدام رسانه‌های داخلی سمت این جریان رفتند؟ آن رسانه‌هایی که اعتماد را از رسانه‌های دیگر داخلی سلب کردند و سبد رأی و اعتماد عمومی را به رسانه‌های خارجی بردند باید وضعیت خود را اصلاح کنند. این‌گونه نیست که همه رسانه‌های داخلی باید خود را اصلاح کنند. موضع رسانه‌های جریان اصولگرا همیشه نسبت به جریان برانداز خارجی که رسانه تصویری ، مجازی و غیرفارسی دارد روشن بوده است و هیچ‌وقت با آن‌ها همزاد پنداری نمی‌کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 14 مهر 1397، کدخبر: 639684 ، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
ما باید با رسانه ی خودمون آگاهی مردم رو افزایش بدیم و نگرانی های مردم رو برطرف کنیم
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
باور کنین کمی حرف زدن با مردم و ساختن برنامه هایی که مسیولین با مردم حرف بزنن و توضیحی درباره ی شرایط موجود بدن خیلی میتونه اوضاع روانی مردم رو بهتر بکنه
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
رسانه خارجی که کارش توتئه ست ولی رسانه ی داخلی باید بیشتر با مردم شفاف باشن.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
افزایش آگاهی مردم میتونه دید مردم رو درمورد این موضوع باز تر کنه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین