پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
وزیر فرهنگ با بیان اینکه حداکثر تا پایان آبان ماه آیین‌نامه نظام صنفی هنر آماده می‌شود، گفت: طرح تنظیم شده از سوی کمیسیون فرهنگی درخصوص نظام صنفی هنر با لایحه در حال تنظیم وزارتخانه ترکیب خواهد شد تا در نهایت در قالب لایحه به مجلس برسد.

شعارسال: سید عباس صالحی  درخصوص اینکه تدوین لایحه نظام صنفی هنر در چه مرحله‌‌ای است، گفت: در سال 96 به دنبال تغییر دولت و اعضای کابینه و ضرورت رسیدگی به پاره‌ای از احکام و برنامه‌هایی همچون برنامه بودجه به‌عنوان کار مشترک دولت و مجلس، تدوین لایحه نظام صنفی هنر به تعویق افتاد اما در سال 97 مجموعه تکالیف وزارت فرهنگ در برنامه ششم توسعه به طور جدی پیگیری شد و تقریبا تمام آن‌ها به نتیجه رسیده و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد و تنها مورد باقی مانده تدوین همین نظام صنفی است.

وی با بیان اینکه از آنجا که نظام صنفی هنر مسئله بسیار مهمی برای هنرمندان است و هنر شاخه‌های بسیار گسترده‌ای دارد لذا تدوین آن باید با همکاری تمامی صنوف صورت بگیرد، درواقع تدوین باید با حضور و مشارکت نمایندگان آن‌ها باشد، افزود: تاکنون 11 جلسه درخصوص تدوین لایحه این نظام با نمایندگان صنوف مختلف برگزار کرده و جلسات هفتگی به طور پیوسته در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابزار امیدواری از اینکه حداکثر تا پایان آبان ماه آیین‌نامه نام صنفی هنر به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌شود، ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به دنبال آوردن طرحی در این زمینه به صحن علنی مجلس است اما طی نشست هفته گذشته با اعضای این کمیسیون مقرر شد؛ کار مشترکی در این زمینه میان وزارتخانه فرهنگ و کمیسیون فرهنگی صورت بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: قرار است این طرح تنظیم شده با لایحه در حال تنظیم زیرنظر نمایندگان صنوف هنری و دیگر کارشناسان ترکیب شده و در نهایت در قالب لایحه به مجلس برسد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوناپرس، تاریخ انتشار: 14مهر1397 ، کدخبر: 23572: www.econapress.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین