پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
وزیر جهاد کشاورزی گفت:دامپزشکی نقش مهمی در اقتصاد ملی،پایداری اقتصاد واحدهای تولید و سلامت عمومی جامعه دارد و با این حال کمتر به این نقش توجه علمی و فرهنگی شده است.
شعارسال: در همایش روز ملی دامپزشکی مهندس محمود حجتی ضمن قدردانی از جامعه دامپزشکی کشور در تامین سلامت عمومی جامعه و تغذیه انسان ها،اظهار داشت:اگر بخشی از نقشی که دامپزشکان کشور در تامین غذای سالم و پروتئین کشور ایفا می کنند دچار نارسایی شود،خسارت های زیادی بر جای خواهد گذشت.

وی ادامه داد:هرجا که نارسایی پیش آید و یا نوعی بیماری اپیدمی شود،برای تولیدکننده بحران اقتصادی ایجاد می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تصریح کرد:کشور ما چند سالی است که درگیر بیماری فوق حاد پرندگان شده که در سال گذشته به اوج خود رسید و آثار سوئی بر جا گذاشت و به رغم حمایت های دولت و مجلس،خسارت های جبران ناپذیری از این ناحیه به بعضی از واحدهای صنعت طیور وارد شد.

حجتی ارزش تولیدات دامی کشور را بیش از ۱۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت:ما یکی از صادرکنندگان عمده مواد لبنی در منطقه هستیم و این جایگاه با تلاش و پیگیری دست اندرکاران بخش دام و به ویژه دامپزشکی به دست آمده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولیدکننده مرغ و تخم مرغ در دنیاست،اذعان داشت:این صنعت روز به روز در حال توسعه است و این توسعه مرهون خدمت و حضور به موقع دامپزشکان در گوشه و کنار کشور می باشد.

وی در عین حال گفت:جامعه دامپزشکی ما نباید از کمبود منابع،تجهیزات و امکانات رنج ببرد و امیدوارم نارسایی ها برطرف شود.

در این همایش از نمونه های دامپزشکی کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی با اهدای لوح تقدیر شد.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 14 مهر 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین