پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۲۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی کشور از صادرات دارو و واکسن های دامی ساخت ایران به ۱۶ کشور جهان خبرداد.

شعارسال: حجت الله ذبیحی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد ضمن تبریک روز دامپزشکی افزود: کشور امروز در تولید دارو و واکسن های دامی به مرحله خودکفایی رسیده و حرف زیادی برای گفتن در این حوزه دارد.

وی همچنین از وجود ۱۰۰ واحد تولیدی فعال مربوط به دارو و واکسن های دامی در کشور خبر داد و اظهارداشت: جدا از این ۵۰۰ واحد فعال سازنده مکمل، کنسانتره و خوراک دام در زمینه تولید داروهای دامپزشکی، خوراک و نهاده های دیگر در مملکت وجود دارد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد نیاز کشور به مصرف دارو و واکسن های دامی در داخل تولید و تنها سه درصد از خارج وارد می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۳۰۰ میلیون یورو مواد اولیه جهت تولید دارو به کشور وارد می شود، افزود: این صنعت ضمن اشتغال زایی ، توسعه صادرات ، ارزآوری و غیره نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه بازی می کند.

ذبیحی تصریح کرد: خوشبختانه به رغم تمامی تبلیغات منفی علیه کالاهای ایرانی در سطح دنیا با اتکال به خداوند متعال و به مدد متخصصان داخلی تولیدات ساخت داخل به اسپانیا، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای منطقه صادر و از نظر کمی و کیفی جزء اقلام ارزشمند به شمار می رود.

وی گفت: تولید دارو، واکسن و دیگر نهاده های مورد نیاز دام و طیور در داخل با کیفیت بالا و مبتنی بر استانداردهای روز دنیا تولید می شود.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا داروهای دامی با منشا گیاهی نیز در ایران تولید می شود، افزود: کشور امروز در تولید داروهای گیاهی دامپزشکی جزء برندهای برتر دنیاست.

وی تصریح کرد: ایران در تولید داروهای گیاهی دامی از کشورهای آمریکایی و اروپایی نه تنها عقب تر نیست بلکه حتی جلوتر است.

ذبیحی یادآور شد: صادرات داروهای گیاهی دامی ساخت ایران به کشوهای مختلف جهان به ویژه اسپانیا، فرانسه، آلمان و غیره خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اطلاع رسانی رادیو، تاریخ انتشار: 15مهر1397 ، کدخبر: 314654 : www.radio.irib.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
چه خوب. تو کشور ما دانشگاهها هنوز جای پیشرفتهای بزرگتری در زمینه دارویی دارند که باید ازشون حمایت بشه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
خدار وشکرکه ازین توانایی کشورمون داره استفاده میشه به امید موفقیت های بیشتر
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین