پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۱۵۱۴ کودک فاقد سرپرست یا سرپرست مؤثر بوده و در مراکز شبانه‌روزی ما به‌سرمی‌برند و در ۶ماه ابتدایی امسال ۴۸۷ مورد پذیرش جدید ثبت شده است. به گزارش فارس، داریوش بیات‌نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک با اشاره به برگزاری ۳۵برنامه ویژه کودکان در سطح استان، گفت: ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار کودک در کشور وجود دارد که ۷۵۰ هزار نفر از آنها بین ۶‌ماه تا ۶ سال هستند و در استان تهران حدود ۵۳ هزار و ۵۰۰ کودک در ۷9۸ مهدکودک خدمات می‌گیرند به‌طوری که این خدمات در ۷۵۳ مهد شهری، ۳۰ مهد روستایی و ۱۵ حاشیه‌مهد ارائه می‌شود. وی گفت: ۷.۱ درصد از کودکان در سطح استان تهران از فرصت آموزش برخوردارند و درواقع ۹۳ درصد با فرصت‌های آموزشی فاصله داریم که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند.

شعار سال: مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ۱۵۱۴ کودک فاقد سرپرست یا سرپرست مؤثر بوده و در مراکز شبانه‌روزی ما به‌سرمی‌برند و در ۶ماه ابتدایی امسال ۴۸۷ مورد پذیرش جدید ثبت شده است. به گزارش فارس، داریوش بیات‌نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک با اشاره به برگزاری ۳۵برنامه ویژه کودکان در سطح استان، گفت: ۸ میلیون و ۷۵۰ هزار کودک در کشور وجود دارد که ۷۵۰ هزار نفر از آنها بین ۶‌ماه تا ۶ سال هستند و در استان تهران حدود ۵۳ هزار و ۵۰۰ کودک در ۷9۸ مهدکودک خدمات می‌گیرند به‌طوری که این خدمات در ۷۵۳ مهد شهری، ۳۰ مهد روستایی و ۱۵ حاشیه‌مهد ارائه می‌شود. وی گفت: ۷.۱ درصد از کودکان در سطح استان تهران از فرصت آموزش برخوردارند و درواقع ۹۳ درصد با فرصت‌های آموزشی فاصله داریم که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند. بیات‌نژاد اضافه کرد:‌ در سال گذشته ۱۲۹۳ کودک از سرانه یک وعده غذای گرم برخوردار شدند و برای خانواده‌های بی‌بضاعت که ۱۷۶۰ مورد را شناسایی کرده‌ایم، سرانه ۴۰ هزار تومانی کمک‌هزینه شهریه پرداخت کرده‌ایم. مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: برای تجهیز هر مهدروستا و حاشیه‌مهد ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌دهیم که سال گذشته ۱۳ مورد بوده و مجوز احداث مهد در سال گذشته ۳۰۳ مورد بوده که اولویت با مناطق کم‌برخوردار بوده است. وی در خصوص کودکانی که به دلایل ناهنجاری و شرایط خاص زندگی سرپرست به مراکز شبانه‌روزی سپرده می‌شوند، گفت: ۱۵۱۴ نفر از کودکان فاقد‌سرپرست یا اینکه سرپرست مؤثری نداشته‌اند، در مراکز ما پذیرش شده‌اند و در ۶‌ماه ابتدایی امسال ۴۸۷ کودک زیر ۱۸سال در مراکز ما پذیرش شده اما متأسفانه فقط ۱۶۰ کودک به سرپرستی رفته‌اند. بیات‌نژاد گفت: ۱۹۴۰ نفر از کودکانی که نیاز به کمک و حمایت بهزیستی دارند، شناسایی شده و به‌صورت ماهانه به آنها کمک می‌شود. وی با اشاره به گرانی‌های اخیر و خانواده‌های چندقلو که نیازمند خدمات هستند، گفت: ما این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهیم به‌طوری که در ۶ ماه ابتدای امسال ۳۴۵۰ کودک پذیرش شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین در بحث مداخله در کودک‌آزاری، گفت: ۴۸۲۶ مورد مداخله در بحث کودک‌آزاری داشتیم که به‌صورت تلفنی و حضوری به آن رسیدگی کردیم. بیات‌نژاد با اشاره به بحث پیشگیری از آسیب‌هایی مانند اعتیاد، گفت: ما برای کودکان زیر ۱۸‌سال که دچار اعتیاد می‌شوند در هر مقطعی مداخله خاصی را درنظر داریم به‌طوری که در سال گذشته یک مرکز خاص برای پسران ایجاد شده و ۵۱ نفر از پسرانی که دچار اعتیاد بودند، شناسایی و در این مرکز پذیرش شده‌اند و ما به‌دنبال سیاست برون‌سپاری خدمات می‌خواهیم مرکز دخترانه زیر ۱۸ سال را در این رابطه احداث کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 16مهر 97، کدمطلب: 33231، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین