پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۳۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
پیمان صابریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران همچنین اظهارداشت: تعداد ماموریت های انجام شده تکنسین های این مرکز از ابتدای سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است. به گفته وی حدود 40 درصد به تماس های سامانه اطلاع رسانی اورژانس تهران اضافه شده که به همین منظور ماموریت های تکنسین های اورژانس نیز امسال 35 درصد افزایش یافته است.
شعارسال:رئیس مرکز اورژانس تهران اعلام کرد: روزانه هفت هزار تماس با سامانه ۱۱۵ شهر تهران گرفته می شود که ۲۵ تا ۳۰ درصد آنها مزاحمان تلفنی هستند.

پیمان صابریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران همچنین اظهارداشت: تعداد ماموریت های انجام شده تکنسین های این مرکز از ابتدای سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی حدود 40 درصد به تماس های سامانه اطلاع رسانی اورژانس تهران اضافه شده که به همین منظور ماموریت های تکنسین های اورژانس نیز امسال 35 درصد افزایش یافته است.

**
کمبود 900 اتوبوس و موتورلانس
رئیس مرکز اورژانس تهران در ادامه با بیان اینکه این مرکز به جمعیت 14 میلیون نفری خدمات درمانی ارائه می کند افزود: مرکز اورژانس تهران حداقل به 450 دستگاه آمبولانس و 450 موتورلانس نیاز دارد که بزودی 250 آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود و سهم شهر تهران حدود 40 دستگاه آمبولانس خواهد بود.
به گزارش ایرنا موتورلانس (موتورآمبولانس) وسیله موتوری امدادرسانی مجهز به تجهیزات موردنیاز درمانی است که طی یکسال گذشته در اختیار اورژانس تهران قرار گرفته است.
وی با اشاره به کمبودهای اورژانس و نیز جمعیت زیاد شهر تهران اعلام کرد که رضایتمندی شهروندان از تلاش های تکنسین های اورژانس در پایتخت بالا است.
صابریان افزود: بر اساس آمارها رضایت از موتورلانس ها 71 درصد به صورت کامل و 25 درصد نسبی بوده و همچنین دو درصد نارضایتی وجود داشته است.
به گفته وی همچنین در خصوص آمبولانس‌ها نیز 83 درصد رضایت کامل و پنج درصد رضایت نسبی و دو درصد نارضایتی به دلیل تاخیر یا انتقال نیافتن به بیمارستان اعلام شده است.
صابریان با اشاره به نحوه ارائه خدمات درمانی توسط موتورلانس ها بیان کرد: وقتی ماموریتی به اورژانس تهران اطلاع داده می شود برای حضور بموقع، ابتدا موتورلانس ها به محل می روند، خدمات اولیه درمانی به بیمار ارائه می کنند و سپس در صورت نیاز آمبولانس اعزام می شود.

** 220
کد (آمبولانس) در تهران فعال است
رئیس مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: در گذشته 175 کد در تهران وجود داشت که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز برای این کدها تنها 160 کد فعال بود اما اینک 220 کد در شهر تهران فعال است و در مواقع بحران نیز کدهای رزرو به آنها اضافه می‌شود.
رئیس مرکز اورژانس تهران در ادامه به ماموریت های موتورلانس ها نیز اشاره و بیان کرد: در گذشته تعداد ماموریت های موتورلانس 15 هزار مورد در ماه بود اما امسال تعداد ماموریت های این وسیله به 20 هزار رسیده است.
به گفته وی، موتورلانس ها در 160 نقطه تهران فعال هستند و همچنین امسال 18 پایگاه اورژانس را در شهر تهران و دو پایگاه نیز در جاده های منتهی به شهر تهران افتتاح کرده ایم.

**
زمان رسیدن آمبولانس ها 6 دقیقه کاهش یافت
رئیس مرکز اورژانس تهران در ادامه با اشاره به کاهش زمان رسیدن آمبولانس های این مرکز به محل حادثه گفت: اینک مدت زمان رسیدن آمبولانس ها 12 تا 13 دقیقه و زمان رسیدن موتورلانس ها نیز کمتر از 10 دقیقه است.
وی یادآور شد: شهر تهران با جمعیت 14 میلیونی با 220 دستگاه آمبولانس اداره می شود و به منظور ارائه خدمات بهتر تعداد زیادی از 54 دستگاه آمبولانس که به دلیل تصادف زمین گیر بودند پس از تعمیر به چرخه خدمت رسانی اضافه شدند.

** 70
درصد ماموریت ها مربوط به تصادف است
صابریان در ادامه با اشاره به نوع ماموریت های انجام شده تکنسین های مرکز اورژانس تهران گفت: 70 درصد ماموریت تکنسین ها مربوط به تصادف راهنمایی و رانندگی است که 50 درصد آن را تصادف موتورسیکلت ها به خود اختصاص می دهد.
وی همچنین به نوسازی پایگاه های مرکز اورژانس تهران اشاره و تاکید کرد: پس از 10 سال حدود 60 درصد پایگاه های اورژانس در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران نوسازی شد.

**
اعزام آمبولانس برای اربعین
وی همچنین درخصوص خدمات اورژانس تهران در مراسم اربعین حسینی گفت: همچون سال های گذشته اورژانس تهران 60 دستگاه آمبولانس را به مرز مهران اعزام می کند و همچنین نیروهای داوطلب این مرکز به همراه دو اتوبوس آمبولانس با تجهیزات کامل به مرز اعزام خواهند شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نسیم آنلاین، تاریخ انتشار15مهر 97، کدخبر: 2271558، WWW.nasimonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
هنوز هم این تعدا آدم بیکار پیدا میشه؟؟
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
دیگه خدایی تو این زمونه این کارا خیلی بی فرهنگیه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین