پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۳۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
بارش‌های ۸.۵۷ میلیارد مترمکعبی ۱۵ روز ابتدایی سال آبی جاری که از نظر ارتفاعی برابر با ۵.۲میلی‌متر است، نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال قبل کاهشی ۲۷.۸درصدی داشته است.
شعارسال: بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 97) تا ساعت 18:30 چهاردهم مهرماه در مجموع 3 میلیارد و 626 میلیون مترمکعب بارش در ایران داشتیم که این رقم در ساعت 18:30 روز پانزدهم مهرماه به 8 میلیارد و 570 میلیون مترمکعب رسید.

در واقع در 24 ساعت، 4 میلیارد و 944 میلیون مترمکعب باران و برف در ایران باریده است.

بارش‌های 8.57 میلیارد مترمکعبی 15 روز ابتدایی سال آبی جاری که از نظر ارتفاعی برابر با 5.2 میلی‌متر است، نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال قبل کاهشی 27.8درصدی داشته و نسبت به متوسط بارش‌های 15 روز اول مهرماه در 50 سال گذشته، افزایشی 67.7درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس شرایط طبیعی ایران، 70 درصد از حجم این بارش‌های 4.9میلیارد مترمکعبی که در بازه زمانی یک شبانه‌روز در ایران باریده، تبخیر شده و بخشی از 30 درصد باقی‌مانده نیز به دریا می‌ریزد. کمتر از 30 درصد از این مقدار بارش، با جریان یافتن در رودهای کشور به منابع آب سطحی پشت سدها اضافه شده و بخشی نیز با نفوذ در زمین به منابع زیرزمینی تجدیدپذیر افزوده می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 17 مهر 1397 ، کدخبر: 1847670 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
ا.ف75
انشالله که باز هم از این بارش ها اتفاق بیوفته
و مسئولین با تدبیر و هدایت این اب ها به سد ها یا جای دیگه بتونن بحران اب رو کمرنگ کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
هرچه زودتر آبخیزداری رو عملی کنیم زودتر و بیشتر میتونیم از این بارش ها بهره ببریم.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
خب خداروشکر اگر بخوان مشکل کم آبی رو یک مقدار هم شده بهتر کنن شرایط جور شد
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین