پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۶۱۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
مؤسسات آموزش عالی نروژ از سیستم ترمی استفاده می‌کنند که سال تحصیلی را به دو ترم ۱۵ هفته‌ای تقسیم می‌‌کند.
شعار سال : پس از بررسی تقویم تحصیلی در آمریکا، انگلستان، آلمان، روسیه، بلژیک، فیلیپین،استرالیا، اتریش، اسپانیا، کانادا، سوئیس، چین، هلند و لهستان حالا به‌بررسی سیستم تحصیلی در نروژ می‌پردازیم.

معمولاً ترم پاییز و بهار در دانشگاه‌ها و کالج‌های نروژ ۱۵ هفته به طول می‌انجامد،‌ یک ترم کوتاهی تابستانی نیز دارند. ترم اول از ماه اوت (۱۰ مرداد) آغاز می‌شود و تا دسامبر (۱۰ آذر) ادامه دارد. ترم دوم نیز از ژانویه (۱۱ دی) تا ژوئن (۱۱ خرداد) است.

آموزش عالی در نروژ در هشت دانشگاه، ۲۴ کالج دانشگاهی، ۹ دانشگاه تخصصی و طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی ارائه می‌شود. تحصیل در مؤسسات آموزش عالی دولتی در این کشور رایگان است.

سیستم آموزش عالی این کشور مطابق با استانداردهای بولونیا تنظیم شده است. درواقع نروژ یکی از اولین کشورهایی بود که استانداردهای تحصیلی خود را براساس فرایند بولونیا تنظیم کرد سیستم ۳+۲+۳ را پذیرفت. تحصیل در دوره کارشناسی سه سال، دوره کارشناسی ارشد دو سال و دوره دکتری سه سال طول می‌کشد.

در سال ۲۰۰۳ کل سیستم آموزش عالی نروژ تحت اصلاحات کیفیتی متحول شد. در سال ۲۰۰۵ نیز قوانین دانشگاه‌ها، کالج‌های دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی خصوصی تغییر کرد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت آموزش عالی در همه مؤسسات بدون در نظر گرفته نوع مالکیت آنها ارتقا می‌یابد.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد براساس عملکرد دانشجویان در مقطع کارشناسی صورت می‌گیرد. دوره کارشناسی ارشد در رشته‌های معماری، مدیریت کسب‌وکار، دندان‌پزشکی و حقوق پنج ساله است.

در نروژ سه نوع مدرک کارشناسی ارشد ارائه می‌شود: کارشناسی ارشد در رشته‌های علمی (علوم و کسب‌وکار)، فلسفه (علوم انسانی و مطالعات اجتماعی) و فناوری (مهندسی). برخی از برنامه‎های تحصیلی از استاندارهای فرایند بولونیا پیروی نمی‌کنند که شامل رشته پزشکی، دامپزشکی، روانشناسی و الهیات می‌شود. دوره تحصیلی در این رشته‌ها حدود ۶ سال طول می‌کشد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ،تاریخ انتشار 18مهر 97، کدمطلب: ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
وقعا اساتید دانشگاه های خوب ایران خیلییی عیار بالایی دارن اما سیستم خطا زیاد دارد


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین