پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
فصل جدید همکاری مشترک هیات ایتالیایی و ایرانی در پاسارگاد آغاز شد.

شعار سالسرپرست پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت: در این همکاری، 2 درگاه کاخ اختصاصی کوروش که دارای نقوش برجسته هخامنشی هستند، پوشش دهی و حفاظت می شود.

حمید فدایی افزود: سقف حفاظتی که از دهه گذشته تا کنون بر روی این 2 درگاه است کارایی لازم را ندارد و مشکلاتی را برای مجموعه ایجاد کرده که قرار شد با همکاری هیات ایتالیایی طرح جدیدی آماده و بر روی این 2 درگاه نصب شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح پوشش هایی از جنس باتری های خورشیدی استفاده می شود تا امکان نورپردازی نیز برای این مکان ها فراهم شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی پاسارگاد افزود: این طرح توسط کارشناسان در پاسارگاد انجام و تایید می شود و سپس با همکاری یک شرکت معتبر و فعال سازنده پوشش های سایت های میراث جهانی در ایتالیا ساخته و به ایران ارسال می شود.

سرپرست پایگاه میراث جهانی پاسارگاد ادامه داد: به گفته کارشناسان هیات ایتالیایی، انگاره پوشش2 کاخ اختصاصی کوروش در ابعاد بزرگ تر و کاربردی تر از گذشته و با استفاده از فولاد ضد زنگ ساخته می شود که امکان معرفی بهتر بنا را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

فدایی گفت: هزینه اجرای این طرح حدود 50 هزار یورو معادل حدود 300 میلیون تومان است که توسط هیات ایتالیایی تامین شده است.

وی افزود: فصل جدید همکاری با هیات ایتالیایی از اول اردیبهشت ماه 95 آغاز شده و کارشناسان ایرانی و ایتالیایی برای بررسی های مورد نیاز خود در محوطه میراث جهانی پاسارگاد حضور دارند.

او بابیان اینکه این فصل از همکاری ها تا نیمه تیرماه جاری ادامه دارد گفت: در این طرح با قرار دادن دادن پوشش محافظتی بر فراز این 2 درگاه، حفاظت ویژه ای از نقوش برجسته هخامنشی در کاخ اختصاصی کوروش انجام می شود.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال 1383خورشیدی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395، کد مطلب: ۱۱۱۸۲۶۵:www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین