پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
اغلب افراد پس از بیدار شدن از خواب در صبح چشم هایشان پف می کند و دچار تورم می شود و یکی از دلایل پف کردن چشم ها در هنگام صبح، خواب شبانه ضعیف می باشد.
شعار سال: تورم دور چشم که معمولا پف کردن چشم نامیده می شود، ناشی از وجود مایع اضافی در بافت همبند اطراف چشم است که می تواند یک عارضه ارثی یا نشانه زخم، عفونت یا آسیب های دیگر در ناحیه اطراف چشم باشد.

همانطور که در ادامه خواهید خواند اگر زیر چشم هایتان بعد از بیدار شدنتان، به نسبت شب قبلتان باد کند، در این صورت شما پف چشم دارید ،این رخداد رایج می تواند نتیجه چندین عامل باشد، از جمله چیزی که می خورید و اینکه چگونه می خوابید.

درک و تعیین اینکه چرا ناحیه زیر چشم شما متورم شده است، به شما کمک می کند تا مشکل را رفع کنید و از پف های ناخواسته ای که در صبح ها ظاهر می شوند، جلوگیری کنید.


چشم هایتان صبح ها پف می کند چون :

وضعیت و حالت خوابیدن تان مشکل دارد :

یک استراحت خوب در شب مهم است، اما صاف دراز کشیدن می تواند باعث ایجاد مایع در زیر چشمان شود. سر خود را روی یک یا دو بالش قرار دهید این کار اجازه می دهد تا نیروهای جاذبه به طور طبیعی مایع را از زیر چشم شما بیرون بکشاند.


دلایل اصلی پف کردن چشم ها بعد از بیدار شدن از خواب

داشتن خواب شبانه ضعیف از دلایلپف چشم در صبح:

خوابیدن بد در شب می تواند در هنگام صبح باعث پف چشم شما شود. خصوصا در مواردی که شما استرس دارید چرا؟ بدن شما هورمون کورتیزول آزاد می کند که تعادل نمک بدن را تغییر می دهد. چون تعادل نمک شما به هم می ریزد است، ممکن است آب را در ناحیه چشم جمع شود و منجر به تورم بافت اطراف چشمتان شود.

شاید مشکل تیروئیددارید:

چشم های پف دار ممکن است یک اثر جانبی از انواع پرکاریتیروئیدباشد -تیروئیدی که بیش از حد فعال است و ممکن است ضخیم شدن چربی در اطراف چشمان شما ایجاد شود که باعث پف کردگی چشم می شود.

از تورم رنج می برید:

اگر چشم هایتان هنگام صبح که از خواب بیدار می شوید، پف دار است، ممکن است به علت احتباس مایع باشد که اٍدٍم نام دارد. (با بالا رفتن سن، ممکن است مایع موجود در پلک پایین تر بیاید). هنگامی که از خواب بیدار می شوید و شروع به پلک زدن می کنید، ممکن است متوجه شوید که چشم شما پف کمتری دارند.


پف چشم ها در صبح چه علت هایی دارد؟

بالا بودن گرمای اتاق خواباز دلایل پف چشم در صبح:

هنگامی که درجه حرارت را در خانه تان بالا می برید، چشمان شما می توانند حساس تر و خشک تر شوند ، به این دلیل است که گرما می تواند غشاهای مخاطی چشم را خشک کند. این باعث می شود که بافت چشم شما ضخیم شود و باعث تحریک بیشتر شود. و منجر به پف آلودگی می شود.

نشستن صورت و موهایتان از دلایل پف چشم ها در صبح:

پاک کننده های صورت (مخصوصا آن هایی که دارای اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا رتینول هستندشامپوها و نرم کننده ها می توانند در شکاف پلک ها به دام بیفتند. تحریک بیشتر می تواند شامل پاک کردنآرایش چشم، زدن سایه چشم و ریمل مژه و ابرو شود که دارای عطر و طعم دهنده هستند.

شما چشمان خود را برای از بین بردن سوزش می مالید:

این مالش التهاب ایجاد می کند و منجر به نشر رگ های خونی می شود و مایعی که از میان بافت های مجاور می رسد، ایجاد پف می کند.


مالیدن چشم از دلایل پف کردن چشم

از آلرژی فصلیرنج می برید:

زمانی که حساسیت دارید، چشمان شما با آلرژن های هوائی تماس پیدا می کنند ، هنگامی که این آلرژن ها به چشمان شما ضربه می زنند، در اشک ها حل می شوند و با لنز چشمتماس پیدا می کنند. آنها با آنتی هایی که به سلول های شما در چشمان شما وابسته هستند واکنش نشان می دهند. این اتفاق باعث می شود که بدن شما هیستامین (موتد شیمیایی که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند) را به سیستم بدن شما آزاد کند. گاهی اوقات وقتی که هیستامین به پوست می رسد، می تواند باعث واکنش مشابه شود و به خصوص در اطراف چشم می شود.

گریه کردن در شب قبل از خواب از علت های پف چشم در صبح:

هنگامی که شما گریه می کنید، چشمان شما سخت کار می کنند تا اشک ها بریزند. از آنجا که غدد چشمی باید بیش از حد کار کنند تا اشک بریزند، آنها مایع اشک را تهیه می کنند که آبکی و کمی شور است ؛ بنابراین، اختلاف در غلظت نمک بین این اشک و بافت اطراف چشم سبب ایجاد تورم پلک می شود.

شما با آن چند روز در ماه درگیر هستید:

مربوط به زن بودن است. درست مانند چگونگی نفوذ این دوره زمانی به تمام نقاط بدنتان، برای چشمان شما نیز همین اتفاق می افتد. تورم چشمناشی از پریود معمولا بعد از چند روز از بین می رود.


پف کردن چشم ها بعد از بیدار شدن از خواب

بالا رفتن سن هم یکی از علل های پف چشم است:

متاسفانه، پیری علت چشمان پف کرده است. با گذشت زمان، بافت پلک شما می تواند ضعیف شود، که می تواند باعث ایجاد چربی در پلک فوقانی و پایینی شما شود.

مصرف کردن سدیم زیاد از علت های پف چشم در صبح:

اگر مقدار زیادی سدیم مصرف کنیم و به اندازه کافی آب ننوشیم، بدن مان برای پیشگیری از کم آبی اقدام به حبس مایعات اضافی در خود می کند، که همین مسئله می تواند به پف کردن چشم ها منجر شود.

چگونگی در مان پف چشم های متورم در صبح:

مرحله 1:

تقریبا 15 تا 20 دقیقه کمپرس خنک یا سرد، دستمال مرطوب را به چشم خود بزنید. صاف بشینید و کمی فشار دهید،

مرحله دو درمان پف چشمدر صبح:

اگر تورم چشمهایتان نتیجهآلرژیاست، از داروهای آلرژی استفاده کنید، اما اگر کار نکرد، از پزشک خود بخواهید تا دارو بدهد.


چگونه پف چشم ها در صبح را درمان کنیم؟

مرحله سه درمان پف چشم ها در صبح:

صاف بمانید؛ بالا نگه داشتن سرتان می تواند به تجمع مایع در زیر چشمانتان کمک کند تا از بین برود، و پس از آن ممکن است پفش را کاهش دهد.

گام چهار درمان پف چشم ها در صبح:

از مالش بیش از حد یا لمس کردن منطقه اطراف چشم خود بپرهیزید؛ به گفته دکتر گری گلدفادن، انجام این کار ممکن است به تورم و ایجاد پف و کبودی چشم کمک کند.

گام پنج برای درمان پف چشم ها در صبح؛

کمی بیشتر بخوابید،اگر کمتر از هفت تا هشت ساعت می خوابید، خواب ممکن است باعث کاهش تورم شود. سر خود را در خواب کمی بلند کنید تا از جمع آوری مایع در زیر چشمانتان جلوگیری شود.


نکته ای درباره پف چشم در صبح

اگرچه هیچ مطالعات علمی برای اثبات تاثیر مصرف خیارها یا محدود کردن مصرف نمک برای کاهش تورم چشم وجود ندارد، اما ارزش تلاش کردن را دارند تا ببینید آیا این روشها برای شما مناسب هستند یا خیر.

هشدارها در مورد پف چشم:

اگر تورم زیادی در اطراف چشمتان وجود دارد که بهبود نمی یابد و یا اگر در سایر نقاط بدن متوجه ترشح مایع شدید، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ 11 مهر97، کدمطلب: 51651، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین