پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی، عوارض خروج از کشور مرزنشینان همانند زائران عتبات محاسبه می‌شود
شعارسال:نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی، عوارض خروج از کشور مرزنشینان همانند زائران عتبات محاسبه می‌شود.

یک فوریت طرح اصلاح بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۷ در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار گرفت.

این طرح که از سوی ۱۱۴ نماینده امضا شده، کاهش عوارض خروج مرزنشینان را پیش‌بینی کرده است. پیش از این در قانون بودجه سال ۹۷ زائران عتبات در ایام اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شده بودند که طراحان طرح، خواستار برخورداری مرزنشینان نیز از معافیت پرداخت عوارض شدند.

طبق قانون عوارض خروج از کشور زائران عتبات در سفرهای زمینی ۲۵ هزار تومان و در سفرهای هوایی ۷۵ هزار تومان محاسبه می شود که در صورت تصویب نهایی این قانون مبلغ عوارض خروج از کشور مرزنشینان نیز بر همین اساس محاسبه می شود.

پس از اظهارات مخالفان و موافقان، نمایندگان با ۱۰۸ رای موافق، ۷۴ مخالف و ۹ رای ممتنع از نمایندگان حاضر با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

در جریان بررسی این طرح، طوماری چندمتری توسط عده‌ای از نمایندگان در مجلس پهن می‌شد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی سخنگوی فراکسیون مرزنشینان در رابطه با این طومار به ایسنا گفت: این طومار برای حمایت از طرح نمایندگان در راستای کاهش عوارض خروج از کشور مرزنشینان است، چرا که افزایش مبلغ عوارض خروج از کشور مشکلات معیشتی را برای مرزنشینان که معیشتشان وابسته به ترددهای مرزی است به وجود آورده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار18مهر 97، کد خبر:
97071810184، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین