پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
یک میلیارد و 850 میلیون تومان برای قیمت پایه یک تابلوی نقاشی به نام «باغ اسرار»؛ آن هم پنج سال پیش، بی‌شک رقم بسیار قابل توجهی است. این رقم را کارشناسان حراجی معروف «کریستی» روی یک نقاشی ایرانی گذاشتند.«فرهاد مشیری» 50 ساله جزو گرانترین نقاشان ایرانی است.

شعار سال: فرهاد مشیری پیش از این هم با فروش اثری به ارزش یک میلیون دلار به عنوان اولین نقاش یک میلیون دلاری خاورمیانه و گران‌ترین نقاش ایرانی شناخته شده بود.
این تابلو با قطعات درخشنده فلزی، مهره و میخ ساخته شده و تصویر خرسی عظیم را شکل داده که وارد نور درخشانی می‌شود و کودکی خفته نیز در اثر مشاهده می‌شود.
این تکنیک خاص آثار مشیری است و کنتراستی عمیق بین خاطره کودک و رنگ‌های اطراف را پدید می‌آورد.گران‌ترین نقاشی شاید برای نقاش پرامیدی که کارهایش را برای فروش به مدیران یک مرکز هنری عرضه می‌کند، تشبیه تابلوی نقاشی به «سالاد درهم ریخته» از سوی آنها، یک شکست بزرگ و ناامیدکننده تلقی شود.
مدیران گالری گلستان با دیدن کارهای مشیری به او گفته بودند کارهایش زیادی گیج و درهم است. اما همین تابلو چنان موفقیتی را در زمانی کوتاه برای «فرهاد مشیری» به ارمغان آورد که او را به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین هنرمندان حراجی‌های هنری دنیا مطرح کرد.
فرهاد مشیری متولد سال 1342 در شهر شیراز است. او به واسطه شغل پدرش که مالک چند سینما در شیراز بود از همان نوجوانی به سینما و هنر علاقه‌مند شد. او شیفته طراحی و نقاشی بود و پدرش که با هنر آشنا بود او را تشویق می‌کرد.
مشیری درعنفوان جوانی به امریکا رفت و در انستیتوی هنر کالیفرنیا ثبت نام کرد. آن هم در زمانی که هنرمندانی چون جان بالداساری و مایکل اشر در این مدرسه تدریس می‌کردند. بنابراین دوران تحصیل او در این آکادمی با یکی از دوره‌های درخشان این مدرسه مصادف شد.
بازگشت او به ایران، شروع دوره طلایی زندگی هنری او بود.چرا که در سال 80پس از برگزاری نمایشگاهی در گالری «کاوه آو» در میدان ونک، یکباره مشهور شد و کلکسیونرهای قدیمی و ثروتمندان آثار او را با قیمت‌های گران خریدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 12 مهر97، شماره: 484343


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین