پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۶۱۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
علی‌رغم این که یک ماه پیش وزیر نفت ایران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شرکت توتال رسما از ایران خارج شد. اما این شرکت به تازگی قرارداد جدیدی با شرکت آرامکو با ارزش ۹ میلیلارد دلار انعقاد نمود

شعارسال:علی‌رغم این که یک ماه پیش وزیر نفت ایران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شرکت توتال رسما از ایران خارج شد. اما این شرکت به تازگی قرارداد جدیدی با شرکت آرامکو با ارزش ۹ میلیلارد دلار انعقاد نمود.

امروز دوشنبه شرکت «آرامکو»ی سعودی و شرکت «توتال» فرانسوی توافقنامه توسعه مشترک برای اجرای پروژه‌های مهندسی و طراحی اولیه مجموعه پتروشیمی شهرک صنعتی «جبیل» امضا کردند.
گفتنی است، برای انعقاد این توافقنامه، رئیس آرامکو و مدیر اجرائی آن امین حسن بن ناصر با رئیس هیئت مدیره شرکت توتال و مدیر اجرائی آن پاتریک پویان حضور به عمل آوردند و هدف از اجرای این پروژه را استحکام بخشی به پتروشیمی سعودی، اعلام کردند که از این طریق بتواند مواد کارخانه‌های تخصصی پتروشیمی و شیمی و دیگر صنایع تولیدی در شهرک صنعتی «جبیل» واقع در کرانه خلیج و خارج از آن را تامین کند.
طبق اخبار منتشر شده، سهم آرامکو از این پروژه ۶۲٫۵% و سهم توتال ۳۷٫۵% درصد است و این مجموعه که میزان سرمایه گذاری آن حدود ۵ میلیارد دلار است از سال ۲۰۲۴ شروع به کار می‌کند همچنین قرار است که مبلغ ۴ میلیارد دلار دیگر از جانب یک سرمایه گذار سوم به این مبلغ اضافه شود و میزان آن به ۹ میلیارد دلار برسد.
از سویی دیگر، به گفته رسانه ها این پروژه قرار است ۸ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در عربستان سعودی ایجاد کند و از آن جایی که این اشتراک شغلی قرار است در مکانی روبه‌روی پالایشگاه «ساتورپ» ساخته ‌شود که از پیشرفته‌ترین پالایشگاه‌ها است میتواند باعث افزایش ارزش افزوده می شود و هم افزایی بین پالایشگاه و مجموعه را بهینه می‌کند.
پیش از این نیز دو شرکت آرامکو و شرکت توتال در آوریل ۲۰۱۸ یادداشت تفاهم امضا کردند که در خصوص آن در آوریل گذشته اطلاع رسانی شد که قرار است براساس معیارهای جهانی ساخته شود و امروز این دو شرکت بار دیگر بر پایبندی خود برای توسعه مشترک خرده فروشی بنزین در سعودی تاکید کردند .



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نفتی ها، تاریخ انتشار17مهر 97، کد خبر: 3818، www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
ا.ف75
وزیر نفت که باید جز زیرک ترین وزارای ما بتشه پاسخگو باشه
1.چرا کارت سوخت رو 5 سال پیش از چرخه خارج کرد
2.چرا از شرکت توال تضمین نگرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین